دکتر محبوب نعمتی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا تاکید کرد: خرید و فروش دارو در فضای مجازی غیرقانونی است.
وی یادآور شد: مجوز فروش از طریق وزارت بهداشت به چند فروشگاه اینترنتی فقط برای مکمل های غذایی صادر شده که تعداد آن هم محدود است.
دکتر نعمتی خاطرنشان کرد: داروهای خاص و کمیاب طی هماهنگی های انجام شده با سازمان غذا و دارو، تهیه و در اختیار پخش های مجاز قرار داده می شود و مشکلی در این زمینه نداریم.
وی به سوء استفاده برخی افراد از کمبودهای کاذب دارویی اشاره کرد و گفت: شهروندان دارو و حتی مکمل های غذایی را از داروخانه ها تهیه کنند و هرگز دارو را از فضای مجازی به بهانه کمبود آن تهیه نکنند.
معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی یادآور شد: با پلیس فتای آذربایجان شرقی در خصوص نظارت و کنترل فروش دارو در فضای مجازی همکاری و هماهنگی های خوبی انجام گرفته که در صورت مشاهده فروش هر نوع دارو از طریق سایت اینترنتی یا سایر فضاهای مجازی مانند تلگرام برخورد جدی و متخلفان به مراجع قضایی معرفی می شوند.
وی گفت: شماره تماس 190 وزارت بهداشت برای راهنمایی و مشاوره درباره انواع داروهای کمیاب، مسمومیت های دارویی و نحوه مصرف دارو ها راه اندازی شده و افراد پیگیر داروهای خاص و یا درخواست راهنمایی در این خصوص می توانند با این شماره تماس و اطلاعات کامل را اخذ کنند.
6120/518
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.