علی طاهری اقدم روز چهارشنبه در شورای سالمندی آذربایجان شرقی افزود: توجه و برنامه ریزی برای مدیریت سونامی سالمندی امری اساسی و غیر قابل انکار است.
وی ادامه داد: تحول در نظام سلامت برای مسولیت پذیری و پاسخگویی در برابر نیاز های سلامت سالمندان ضروری است.
طاهری اقدم با اشاره به اجرای برنامه های شیوه زندگی سالم در دوره سالمندی گفت: در این راستا 20 کانون دوستدار سالمندی شامل 14 کانون در شهرستان ها و 6 کانون در تبریز فعال است.
وی اظهارداشت: تامین، حفظ و ارتقای سلامت جسمی، روانی، معنوی و اجتماعی سالمندان به منظور بهره مندی آنان از کیفیت زندگی بهتر از جنبه های مختلف در دوران سالخوردگی از اهداف برنامه های این کانون هاست.
قایم مقام دانشگاه علوم پزشکی تبریز افزود: هر کشوری نیازمند تدابیر خاص و سیاست های ویژه برای سالمندان می باشد که برخاسته از وضعیت مذهبی، فرهنگی، اجتماعی و در عین حال وضعیت اقتصادی آن است.
وی ادامه داد: در حال حاضر بهداشت سالمندان یکی از برنامه های اولویت دار سازمان جهانی بهداشت با هدف افزایش زندگی با نشاط و موثر به سال های عمر است .
دکتر طاهری اقدم گفت: در این راستا سیاست ها، برنامه ریزی ها و مشارکت های بین بخشی می تواند گسترش بیش از اندازه بیماری های غیرواگیر را متوقف کند.
وی افزود: اجرای برنامه ریزی های متمرکز بر جامعه، ارتقای سلامت، پیشگیری از بیماری و افزایش مشارکت عمومی بیشترین اثربخشی را در کنترل بار بیماری های غیر واگیر دارد.
بیش از 450 هزار نفر از جمعیت 3.9 میلیون نفری آذربایجان شرقی را سالمندان تشکیل می دهند.
6120/518
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.