به گزارش ایرنا، داوود بهبودی روز دوشنبه در حاشیه‌ بازدید رییس سازمان برنامه و بودجه کشور از راه آهن بستان آباد - تبریز در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: هدف اصلی از این بازدید، ارزیابی میزان پیشرفت طرح راه آهن میانه - تبریز بوده که برای ساخت آن حدود یک هزار و 300 میلیارد تومان اعتبار در طول 18 سال صرف شده است.
وی با اعلام اینکه 180 کیلومتر از این راه آهن 203 کیلومتری در حال اجرا بوده و زیرسازی تا مسیر بستان آباد به اتمام رسیده است، گفت: از نظر اتصال قطعات این مسیر پیشرفت 60 درصدی دارد و امیدواریم این بخش تا پایان سال جاری به پایان برسد.
وی با بیان این که مسیر بستان آباد به تبریز 65 درصد پیشرفت دارد، گفت: ستون‌های سه گلوگاه و پل بزرگ در این مسیر ساخته شده و پیش بینی‌ می‌شود با تامین اعتبار مورد نیاز این بخش نیز تا سال آینده به بهره‌برداری برسد.
وی در پایان خاطرنشان کرد: کل مسیر راه آهن میانه تا تبریز دارای 9 ایستگاه است.
به گزارش ایرنا، راه‌آهن دوخطه میانه - بستان آباد- تبریز از ایستگاه فعلی میانه واقع در مسیر راه‌آهن تهران - تبریز شروع شده و با گذر از شهرهای ترکمنچای، بستان‌آباد و باسمنج به ایستگاه موجود تبریز متصل می‌ شود.
این طرح از سال 1379 آغاز شده است.
خط آهن تبریز ـ میانه ادامه راه‌آهن تهران ـ میانه است که در صورت تکمیل، فاصله بین تهران و تبریز را از نظر مسافت 114 کیلومتر و از لحاظ زمانی 5.5ساعت کاهش می‌دهد.
این خط آهن به صورت دو خطه طراحی شده و حداکثر سرعت آن برای واگن‌های باری 120 کیلومتر و برای واگن‌های مسافربری 160 کیلومتر در ساعت خواهد بود.
8023/3071/6183
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.