به گزارش ایرنا، مجید خدابخش روز پنجشنبه در نشست اقتصاد مقاومتی شهرستان مراغه افزود: تفویض و ارائه اختیارات لازم به ادارات شهرستانی برنامه استانداری بوده و استانداری نیز به دنبال کسب اختیارات لازم و کافی از سوی دولت هستیم.
وی ادامه داد: تفویض اختیارات لازم به ادارات، زمینه ساز توسعه و رونق تولید و همچنین تسهیلگرامور بانکی و مجوزهای استانی خواهد بود.
وی اضافه کرد: از این رو، پیشنهاد تفویض اختیار برای مدیران کل ادارات و دستگاه ها اجرایی به هیئت دولت ارائه شده و این اختیارات منحصر به استانداری نخواهد بود.
وی گفت: مدیریت متمرکز زمینه ساز تک محوری و تک امضایی بوده و نوعی سو مدیریت و عدم برنامه ریزی اصولی برای توسعه است.
وی افزود: با توجه به اینکه هم اکنون در حال گذر از دوره مدیریت های سنتی به سوی مدیریت های مدرن و روزآمد هستیم، مدیران دستگاه های اجرایی نیز باید همگام با فناوری های روز حرکت کنند.
خدابخش با بیان اینکه ادارات و دستگاه های اجرایی و خدمات رسان در جنگ اقتصادی در خط مقدم هستند ادامه داد: پشتیبانی و حمایت از بخش تولید و صنعت مهم ترین رسالت دستگاه های دولتی است.
وی اضافه کرد: نباید مشکلات کوچک و اداری مانع از توسعه بخش تولید و صنعت و صادرات محصولات داخلی شود.
مدیرکل صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی نیز در این نشست گفت: هم اکنون 25 طرح بزرگ و متوسط صنعتی و تولیدی در مراغه در حال ساخت بوده که با بهره برداری از آنها زمینه اشتغال برای یک هزار نفر به صورت مستقیم فراهم می شود.
نجاتی افزود: با توجه به روند مناسب توسعه واحدهای جدید تولیدی و صنعتی، لزوم ایجاد شهرک صنعتی دوم در این شهرستان بیش از پیش احساس می شود.
وی اضافه کرد: ازابتدای سال نیز تاکنون 70 میلیارد ریال برای بازسازی صنایع و واحدهای تولیدی این شهرستان توسط مالکان این واحدها ثبت نام شده است.
فرماندار مراغه نیز با اشاره به ظرفیت های موجود این شهرستان برای سرمایه گذاری گفت: برای رفع برخی کمبودها و جذب مناسب سرمایه گذاری، با حضور مدیران اجرایی و نخبگان اقتصادی این شهرستان مرکز حمایت از سرمایه گذاری و توسعه شهرستان ایجاد شده است.
حمید شکری افزود: بر این اساس بیشتر ادارات این شهرستان آماده ارائه خدمات و تامین زیرساخت های لازم برای جلب سرمایه گذاری در بخش های مختلف هستند.
وی ادامه داد: صدور مجوز برای نهادها، ارائه تسهیلات لازم برای صادرات و واردات با ایجاد پایانه صادراتی و نیز تفویض اختیار به ادارات و دستگاه های اجرایی از خواست های این شهرستان برای رونق تولید و اشتغال است.
شهرستان مراغه با حدود 263 هزار نفر جمعیت در 127 کیلومتری تبریز، مرکز آذربایجان شرقی واقع است.
3077/7487
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.