فرمانده هوانیروز ارتش جمهوری اسلامی ایران تصریح کرد: هوانیروز یکی از یگان‌های با توان رزمی بالا در خاورمیانه است.
به گزارش ایسنا، منطقه آذربایجان شرقی، امیر یوسف علی قاسمی در همایش تجلیل از خانواده‌های شهدا، ایثارگران، رزمندگان و بازنشستگان در تبریز اظهار کرد: هیچ عملیاتی نبوده که هوانیروز در آن شرکت نکرده باشد، این یگان در پشتیبانی از برنامه‌های عملیاتی سپاه و ارتش، نقش بی‌بدیلی از خود به جا گذاشته است.
وی در ادامه با اشاره به نقش هوانیروز در مبارزه با منافقان گفت: پس از جنگ این یگان با منافقان در عملیات مرصاد سال ۶۷، منافقان نتوانستند کمر راست کنند و تا کنون نیز اثری از آنان دیده نشده است.
وی با بیان این که هوانیروز در دوران دفاع مقدس، ۵۰۰ هزار ساعت عملیات پروازی انجام داد، عنوان کرد: با وجود تمامی مشکلات و نبود پشتیبانی، ایستادن در برابر بعثی‌ها ممکن نبود، اما نیروهای این یگان با عزت و سربلندی در برابر دشمن ایستادگی کردند.
فرمانده هوانیروز ارتش جمهوری اسلامی ایران در ادامه با بیان این که هنوز هم درب شهادت به روی نیروهای هوانیروز باز است، تصریح کرد: ۲۷۶ نفر از نیروهای این یگان که از بهترین خلبانان و مهندسان پرواز کشور بودند، در راه دفاع از ناموس و عزت کشور، پس از انقلاب به شهادت رسیدند.
وی در ادامه از فعالیت اورژانس هوایی هوانیروز در ۱۷ استان کشور خبر داد و گفت: این یگان، یگانی خاص است؛ به طوری که با وجود تحریم‌های اقتصادی و نظامی، توانستیم روی پای خودمان بایستیم. برای نشستن پشت هواپیما در این یگان، نیاز به نیروی شجاع و باتقوا بود و وجود چنین نیروهایی در هوانیروز، یکی از مولفه‌های قدرت جمهوری اسلامی ایران است. در جریان داعش نیز نیروهای ولایتمدار این یگان برای انجام ماموریت، سر از پا نمی‌شناختند.
وی در ادامه با تاکید بر این که امروز، در ناوگان بالگردی، هیچ مشکلی نداریم، گفت: حتی یک واشر هم به ما نمی‌دهند و دوربین‌های دید در شب هوانیروز نیز به دست توانمند مهندسان پرواز، شرکت‌های دانش بنیان و اندیشمندان طراحی می‌شوند.
قاسمی در پایان خاطرنشان کرد: با وجود مشکلات و مسایل داخلی و با توجه به اداره کردن مشکلات در دوران هشت سال دفاع مقدس، وضعیت کنونی را نیز می‌توان اداره کرد. در شرایط که دشمن هر روز نقشه‌ای می‌کشد، پای اعتقادات و نظام ایستادگی خواهیم کرد.
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.