به گزارش ایرنا، حجت الاسلام سیدمحمدعلی آل هاشم روز شنبه در جلسه شورای فرهنگ عمومی آذربایجان شرقی در اداره کل اوقاف و امور خیریه استان افزود: سردار سلیمانی چنان با اطمینان آمریکا را تهدید به نابودی منافع کرد که دشمنان نمی‌توانند تصورش را بکنند.
وی با اشاره به انعکاس سخنان سردار سلیمانی در رسانه‌های خارجی، اظهار داشت: بسیاری از رسانه‌های خارجی با انعکاس سخنان وی نوشتند 'تهدید ایران علیه آمریکا به ویژه سردار ایرانی به قدری جدی شده که آمریکا اگر آغازگر جنگ باشد دیگر پایان دهنده آن نخواهد بود'.
امام جمعه تبریز سیاست گذاری در امور فرهنگی جامعه را ضروری دانست و یادآوری کرد: ترویج فرهنگ های مختلف جامعه از جمله عزاداری، وقف و رانندگی باید خروجی ملموس داشته باشد.
حجت الاسلام آل هاشم با انتقاد از فرهنگ نادرست عزاداری در ایام عید غدیر و با تاکید بر اینکه عید غدیر از بزرگترین اعیاد ماست ادامه داد: این اقدام حرکت مناسبی نبوده و همه عزاداری‌ها باید بعد از عید غدیر برگزار شود.
وی با اشاره به فرا رسیدن سالگرد شهید مدنی گفت: با توجه به نقش این شهید محراب در پیروزی انقلاب اسلامی سالگرد شهادت وی 19 شهریور در مسجد شهید مدنی تبریز برگزار می‌شود.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان شرقی نیز در این جلسه با اشاره به اینکه در سال ۹۶ بیش از ۱۰۰ مورد وقف جدید از جمله مغازه، خانه و زمین در این اداره کل ثبت شده است، گفت: در سال جاری نیز حدود ۴۰ مورد وقف جدید ثبت شده است.
حجت الاسلام علی مصائبی با بیان اینکه احیای موقوفات، تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی و ترویج فرهنگ قرآنی جزو ماموریت های اصلی اوقاف و امور خیریه است، افزود: با توجه به وجود برخی نیازمندی های جدید در جامعه باید نیات واقفان به این سمت سوق یابد.
وی با بیان اینکه در سال 96 در راستای اجرای نیت واقفان بیش از 600 نفر در استان در قالب 'مشهد اولی' به زیارت مرقد امام رضا (ع) اعزام شدند، افزود: بیش از 200 نفر هم برای اولین بار از محل نیات واقفان به عتبات اعزام شدند.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان شرقی، حمایت از 2 هزار و 500 دانش آموز نیازمند، اعطای حدود 100 کمک هزینه ازدواج و 200 مورد کمک به بیماران نیازمند را از دیگر اقدام های این اداره کل در عمل به نیات واقفان اعلام کرد.
حجت الاسلام مصائبی با اشاره به اینکه جامعه اطلاعاتی تمام موقوفات استان ایجاد شده و در دسترس است، ادامه داد: بیش از 6 هزار موقوفه و 20 هزار رقبه در استان وجود دارد.
وی احیای موقوفات ربع رشیدی و قائم مقام فراهانی را ضروری دانست و گفت: بسیاری از رقبات این موقوفات به عنوان یکی از بزرگترین موقوفات جهان اسلام هنوز احیا نشده و در این زمینه نیاز به کمک و همراهی همه نهادها هستیم.
8023/518
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.