به گزارش ایرنا، میر محسن حسینی قمی امروز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگاران اظهار داشت: بر اساس اصل 50 قانون اساسی، حفظ محیط زیست وظیفه همگانی است و اگر به حفظ محیط زیست توجه نشود، توسعه ناپایدار خواهد بود.
وی با بیان اینکه 13 درصد عرصه های آذربایجان شرقی در قالب مناطق حفاظت شده و تحت مدیریت سازمان حفاظت محیط زیست است، افزود: رشد جمعیت و توسعه صنعتی، حفاظت از محیط زیست در سال های اخیر را به چالش کشیده است.
حسینی قمی ادامه داد: بر اساس کنوانسیون های بین المللی جمهوری اسلامی ایران متعهد شده است مناطق حفاظت شده از عرصه های کشور را به 17 درصد برساند.
معاون محیط طبیعی اداره کل حفاظت محیط زیست آذربایجان شرقی با بیان اینکه مناطق حفاظت شده در استان به صورت همگن پراکنده شده است، گفت: حفظ تنوع زیستی آذربایجان شرقی بر اساس تعهدات بین المللی پیگیری می شود.
وی با اشاره به توسعه صنعتی در دهه های اخیر، اظهار داشت: متاسفانه در دهه های اخیر شاهد افزایش تخریب محیط زیست بودیم و رشد منطقه آزاد ارس در جوار مناطق حفاظت شده نیاز به تلاش بیشتری برای حفظ حیات وحش و محیط زیست دارد.
حسینی قمی با تقدیر از حساسیت رسانه ها نسبت به مسائل زیست محیطی گفت: حساسیت رسانه ها به مسائل زیست محیطی باعث می شود اداره کل حفاظت محیط زیست و سایر سازمان های مرتبط با دقت نظر بیشتری مسائل را پیگیری کنند.

**احیای دریاچه ارومیه نیازمند پذیرش برخی محدودیت هاست
معاون محیط طبیعی اداره کل حفاظت محیط زیست آذربایجان شرقی با اشاره به مطالبه عمومی در مورد بحران خشک شدن دریاچه ارومیه گفت: توجه به بحران دریاچه ارومیه در سایه فرهنگ سازی به مطالبه عمومی تبدیل شده است.
حسینی قمی ادامه داد: احیای دریاچه ارومیه نیازمند اعمال و پذیرش برخی محدودیت هاست و امروز پذیرش این محدودیت ها برای احیای دریاچه ارومیه مورد خواست و مطالبه اکثریت مردم است.
وی با اشاره به موضوع ریزگردها گفت: ریزگردها و گرد و غبارها امروز موضوعی فرامنطقه ای و بین المللی است؛ کانون ریزگردها و گرد و غبار در دریاچه ارومیه طی طرحی در حفاظت محیط زیست استان مطالعه شده و موضوعات مربوطه اولویت بندی شده است.
حسینی از مطالعه طرح اصلاح میانگذر دریاچه ارومیه خبر داد و افزود: در مورد عوارض جاده میانگذر دریاچه ارومیه مطالعات جامعی در سازمان حفاظت محیط زیست انجام شده و طرح اجرایی اصلاح این پروژه به دستگاه ذیربط ابلاغ شده است.
6132/518
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.