به گزارش ایرنا، جواد محمودی روز پنجشنبه در نشست شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر مراغه افزود: با توجه به ضرورت مبارزه با اعتیاد و پیشگیری از این معضل اجتماعی، آگاهسازی نسل آینده در قالب طرح های فرهنگی و آموزشی حائز اهمیت است.
وی ادامه داد: بر این اساس، باید از کارشناسان متخصص در زمینه آسیب های اجتماعی در دوره ها و همایش های آگاهسازی استفاده شود.
وی اضافه کرد: در شهرستان مراغه و راستای مبارزه با اعتیاد، مکان های مناسبی برای برگزاری جلسات انجمن معتادان گمنام با همکاری بهزیستی، شهرداری، آموزش و پرورش و دانشکده علوم پزشکی در نظر گرفته شده است.
رئیس اداره بهزیستی مراغه نیز در این جلسه گفت: با توجه به ظرفیت محدود کمپ ترک اعتیاد گلستان و با همکاری خیران و ادارات و با تخصیص زمین مناسب، مرکز دوم ترک اعتیاد در این شهرستان احداث می شود.
شهین صادقی افزود: در راستای فرهنگ سازی برای مقابله با اعتیاد نیز دوره های آموزشی و نمایشگاه های فرهنگی و هنری در مدارس این شهرستان در حال برگزاری است.
حجت الاسلام علی امیری رئیس تبلیغات اسلامی مراغه نیز گفت: عدم مخاطب شناسی در کارگاه های آموزشی، نباید زمینه ساز گرایش به این پدیده شوم شود.
معاون پرورشی آموزش و پرورش مراغه نیز گفت: در سال تحصیلی جاری 58 دوره آموزشی برای دانش آموزان و والدین آنها در زمینه آسیب های اجتماعی اعتیاد برگزار شده است.
علی یزدانی افزود: همچنین دوره و کلاس های پیشگیری از اعتیاد برای تمامی دانش آموزان مدارس دبیرستان دوره دوم این شهرستان در سال تحصیلی جاری اجرا شده است.
شهرستان مراغه با حدود 263 هزار نفر جمعیت در 127 کیلومتری تبریز، مرکز آذربایجان شرقی واقع است.
3077/7487
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.