به گزارش ایرنا، مهدی خرامش روز چهارشنبه در جلسه شورای هماهنگی آی سی تی آذربایجان شرقی در مراغه افزود: تلفن ثابت منصوبه در استان یک میلیون و 879 هزار است که از این آمار 114 هزار و 666 تلفن ثابت منصوبه برای شهرستان مراغه است.
وی افزود: در شهرستان مراغه 158 روستا بالای 20 خانوار از خدمات تلفن خانگی و 83 روستا بالای 20 خانوار از خدمات تلفن همراه اول و ایرانسل بهره مند هستند.
وی با اشاره به اینکه سه روستای بالای 20 خانوار این شهرستان خدمات تلفن خانگی وجود ندارد، افزود: 127 روستای بالای 20 خانوار در این شهرستان از خدمات تلفن خانگی بهره مند هستند.
خرامش به تعداد روستاهای دارای اینترنت در این شهرستان نیز اشاره کرد و گفت: هم اکنون در 66 روستای مراغه اینترنت دایر است و در مقابل 64 روستا این شهرستان فاقد اینترنت هستند که در تلاشیم تا پایان شهریور امسال با همکاری شرکت های وب تمام روستاهای بالای 20 خانوار تحت پوشش اینترنت قرار گیرند.
وی ادامه داد: همچنین 47 روستای این شهرستان فاقد پوشش تلفن همراه و 83 روستای آن تحت پوشش خدمات تلفن همراه هستند.
وی ارائه خدمات فناوری و ارتباطات را به مردم ضروری دانست و گفت: به محض ابلاغ برنامه و تامین اعتبار از سوی وزارت خانه مشکل خدمات تلفن همراه در مدت کمتر از شش ماه در کل روستاهای آذربایجان شرقی حل خواهد شد.
وی با اشاره به اینکه 21 دفتر پیشخوان در روستاهای مراغه در زمان حاضر فعال است، گفت: سه روستای هدف گردشگری در مراغه وجود دارد که از این تعداد دو روستا تحت پوشش اینترنت و خدمات تلفن همراه اول هستند.
وی افزود: 5 دستگاه خود پرداز نیز در روستاهای مراغه فعال بوده و ارائه خدمات می کنند.
فرماندار مراغه نیز دراین جلسه گفت: نیازهای بشر امروزی روز به روز در حال تغییر است و در حال حاضر توسعه تکنولوژی در ارتباط با فناوری اطلاعات و ارتباطات امری ضروری است.
حمید شکری افزود: با بررسی راه حل ها و راه کارهای علمی و عملی در رابطه با نیازهای اولیه بشر می توانیم در خدمات رسانی به مردم موفق عمل کنیم.
وی ادامه داد: خواسته اولیه تمامی روستاهای شهرستان مراغه، به روز رسانی فناوری ارتباطات، آی تی و اینترنت است.
وی به وضعیت نامطلوب خدمات تلفن همراه و اینترنت در روستاهای مراغه اشاره کرد و افزود: وضعیت خدمات تلفن همراه در شهرستان ناراحت کننده است و باید راهکارهای مناسبی را برای این موضوع بیاندیشیم.
وی افزود: با بررسی و تعیین مناطق نصب سایت ها توسط مسئولان فنی شرکت ایرانسل بزودی در نقاط مورد نیاز، سایت های این شرکت راه اندازی خواهد شد.
وی به خدمات آی سی تی(ICT) روستایی نیز اشاره کرد و افزود: تمامی خدمات لازم و مورد نیاز دفاتر آی سی تی (ICT) در روستاهای شهرستان ارائه و اختیارات کامل به آن ها اعطا شود.
آذربایجان شرقی با حدود 3.9 میلیون نفر جمعیت در شمال غرب کشور قرار دارد و شهرستان مراغه با حدود 263 هزار نفر جمعیت در 127 کیلومتری تبریز، مرکز آذربایجان شرقی واقع است.
3077/9880
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.