حجت الاسلام سید محمدعلی آل‌هاشم روز چهارشنبه در سومین همایش حجاب و عفاف در تبریز به نقش موثر مربیان و مدیران مهدکودک‌ها در آموزش و تدریس کودکان تاکید کرد و گفت: گاهی در کلاس های ابتدایی اجازه می‌دهند دانش آموزان دختر مقنعه‌های خود را از سر بردارند، ولی نمی‌دانند که انجام چنین اقداماتی بعدها به عادت تبدیل می‌شود.
وی با بیان این‌که مادران، مربیان و معلمان وظیفه‌ سنگینی در قبال آموزش و تربیت کودکان دارند، افزود: با توجه به اینکه شخصیت اصلی کودک در سنین ابتدای زندگی شکل می‌گیرد در نتیجه این دوران حائز اهمیت بوده و معلمان باید به موضوع حجاب و عفاف کودکان نیز توجه ویژه‌ای داشته باشند.
امام جمعه تبریز با تقدیر از تلاش کسانی که در امر معرفی فرهنگ و الگوی اسلامی و تربیت کودکان، فعالیت می‌کنند، گفت: زن مسلمان که همواره باعث تحکیم بنیان‌های اعتقادی در جامعه است، نقش مهمی در مبارزه با فرهنگ و تهاجم دشمنان نظام جمهوری اسلامی ایران دارد.
وی ترویج بی بند و باری در جامعه‌ اسلامی را یکی از مصادیق تهاجم فرهنگی دشمنان اعلام کرد و گفت: مدگرایی یکی دیگر از مسائلی است که دشمن آن را برای از بین بردن حجاب به کار می‌برد.
وی با اشاه به اینکه در برخی خیابان‌های تهران افرادی با ظاهری نامناسب به منظور ترویج بی‌حجابی رفت و آمد می‌کنند، خاطرنشان کرد: دشمنان از طریق ماهواره و رسانه‌های معاند می‌خواهد مد روز را در جامعه اسلامی حاکم کنند و باید خیلی مراقب باشیم.
وی با تاکید بر این‌ که امروزه دشمنان نظام جمهوری اسلامی ایران دارای برنامه وسیعی برای نابودی حجاب هستند، اعلام کرد: افراد ضد دین در رسانه‌های معاند روزی را با عنوان روز سفید اعلام می‌کنند تا دختران در این روز کشف حجاب کنند.
وی گفت: این هجمه‌ وارد شده از سوی دشمن علیه حجاب است زیرا که آثار موثر حجاب را در جامعه ما مشاهده کرده و همواره از آن هراس دارند.
امام جمعه ادامه داد: دشمنان با تضعیف بنیان‌های عقیدتی، فکری و ترویج بی‌بند و باری می‌خواهند ایمان و ارزش‌های دینی مانند عفت و حیا را در جامعه دچار تزلزل و آسیب کنند.
نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی همچنین با انتقاد از ممنوعیت ورود متقاضیان با چادر به جلسه آزمون استخدامی در مرند، گفت: جمعه‌ گذشته در یکی از مدارس شهرستان مرند برای گزینش آزمون استخدامی ورود چادر به آزمون را ممنوع اعلام کردند که بنده دیروز از آموزش و پرورش استان خواستار بررسی موضوع شدم تا با خاطیان این جریان برخورد کنند و اگر تا پنج شنبه این هفته نتیجه اعلام نشود، از تریبون نماز جمعه این موضوع را با مردم در میان می‌گذارم تا بدانند که در برخی مدارس بی‌بند و باری و بی فرهنگی ترویج می‌شود.
3071/6120/6183
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.