علی جهانگیری روز یکشنبه در نشست تخصصی بازچرخانی آب آذربایجان شرقی، اظهار داشت: امروز سووالات بی شماری در حوزه آب وجود دارد که ما پاسخ منطقی برای این سووالات نداریم، چون هیچ چشم‌انداز مشخصی در موضوع آب برای سالیان آینده وجود ندارد و این پرسش ها باید در سند جامع آب استان پاسخ داده شود.
وی با تاکید بر ضرورت تدوین سند جامع آب استان، افزود: جای خالی سند جامع آب در استان به‌ شدت احساس می ‌شود و ضروری است این سند در کمترین زمان ممکن تدوین و عملیاتی شود.
جهانگیری خواستار بهره‌ گیری از توان متخصصین داخلی برای تدوین این سند شد و ادامه داد: این سند باید با بهره ‌گیری از توان متخصصان دانشگاهی و کارشناسان برجسته ادارات مرتبط و با تولی گری یکی از نهادهای ذیربط هرچه سریع ‌تر عملیاتی شود.
وی، تدوین برنامه راهبردی بر مبنای واقعیت‌های موجود جامعه در مساله آب را یادآور شد و گفت: اگر برنامه ‌ای تدوین می ‌شود باید راهبردی و عملیاتی باشد و ما به‌ هیچ‌ عنوان به دنبال پروژه‌های صرف تحقیقاتی نیستیم.
جهانگیری احصای تهدیدات و فرصت‌های بخش آب را یکی از ملزومات این حوزه دانست و افزود: برنامه‌های بخش آب باید با در نظر گرفتن تهدیدات، فرصت‌ها، نیازها و باید و نبایدها تدوین شود و اگر سندی تدوین می‌ شود باید همزمان مراحل اجرایی آن نیز آغاز شود.
وی، فعالیت شبکه فناوری و نوآوری آب‌ و خاک در استان را فرصت مغتنمی برای هم پیوندی بین متخصصان این بخش دانست و گفت: انتظار داریم این شبکه همچون گذشته با قدرت در مسایل مرتبط ورود و نسبت به رفع نیاز این بخش راهکارهای علمی و عملیاتی ارایه کند.
جهانگیری با تاکید بر وجود محدودیت های منابع آب در کشور و استان، گفت: با بهره گیری از فناوری های جدید باید در مسیر به روزکردن این بخش حرکت کنیم تا در آینده دچار مشکلات غیر قابل حل نشویم.
3038/518
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.