مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان‌شرقی با اشاره به برگزیدگان مرحله استانی چهل و یکمین دوره سراسری مسابقات قرآنی، گفت: در این دوره از مسابقات ۴۳ نفر برگزیده شده و به مرحله کشوری راه یافتند که امید است در مسابقات کشوری نیز خوش درخشیده و شاهد حضورشان در مسابقات بین‌المللی باشیم.
به گزارش ایسنا، منطقه آذربایجان‌شرقی، حجت‌الاسلام علی مصایبی در آیین اختتامیه چهل و یکمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم، اظهار کرد: مسابقات قرآنی در اوقاف بخش های مختلفی دارد که از مرحله‌ی شهرستانی شروع شده سپس مراحل استانی، کشوری و بین‌المللی پیگیری می‌شود.
وی با بیان این‌که در مرحله شهرستانی مسابقات، ۲۰۰۰ هزار شرکت کننده داشتیم، خاطرنشان کرد: با احتساب شرکت‌کنندگان در مسابقات قرآنی زیر ۱۸ سال که توسط آموزش و پرورش با همکاری اوقاف و امور خیریه انجام می‌گیرد، در مجموع شش هزار نفر در مسابقات قرآنی استان شرکت کردند.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان در این رابطه گفت: اگر همت کرده و زیر ساخت‌ها و زمینه را فراهم کنیم، بدون شک تعداد شرکت‌کنندگان بیشتر شده و استعدادهای جوانان و کودکان شکوفا می‌شود.
وی با بیان این‌که از میان دو هزار شرکت‌کننده در مسابقات شهرستانی، ۴۹۴ به مرحله استانی راه یافته و طی روزهای ۱۴ الی ۱۷ تیر رقابت کردند.
مصایبی با بیان این‌که برای ارتقا سطح متسابقین، پیش از برگزاری مسابقات اقدام به برگزای کلاس‌های رفع اشکال کردیم، افزود: در سال‌جاری در تمامی شهرستان‌ها‌ی استان یک مرکز تخصصی قرآنی خواهیم داشت. تاکنون قریب به ۱۰ مرکز افتتاح شده و بقیه طی روزهای آتی افتتح می‌شود.
وی با بیان اینکه در مسابقات قرآنی نیاز به فراهم کردن زیرساخت و همچنین کمک مسئولان داریم، افزود: امید است شاهد درخشش جوانان استان در مسابقات کشوری و بین‌المللی باشیم.
پیشکسوت قرآنی و داور مرحله استانی چهل و یکمین دوره سراسری مسابقات قرآنی نیز در این آیین با بیان این‌که پیشرفت چشمگیری در برگزاری مسابقات احساس می‌شود، افزود: این مسابقات وضعیت قاریان و حافظان را مورد ارزیابی قرار داده و موجبات پیشرفتشان را فراهم می‌کند.
مجید باوردی با بیان این‌که سطح مسابقات قرآنی در استان خوب است، خاطرنشان کرد: اما در سطح کشوری و بین المللی آنگونه که باید حضور نداریم، در حالی که زمانی قاریان استان ما در سطح جهانی مطرح بودند.
باوردی با تاکید بر این‌که فعالیت های فرهنگی زمان‌بر و هزینه بر هستند، گفت: نیاز است که متولیان قرآنی، اتحادیه‌های موسسات قرانی و... تلاش کرده و در این راستا هزینه کنند.
وی با بیان این‌که بزرگترین افتخار عالم تشیع در زمینه حفظ قرآن از آذربایجان‌شرقی است، تاکید کرد: حاج وحید غفران‌نیا اولین نونهالی است که در ۹ سالگی حافظ کل قرآن شد.
وی در پایان بر ضرورت تشکیل کلاس‌های تخصصی قرآنی تاکید کرد.
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.