پنج مقاله دکتر «محمّد خاکپور» استاد دانشگاه تبریز در « دانشنامه حافظ وحافظ پژوهی» با سرویراستاری بهاءالدین خرمشاهی منتشر شد. 
به گزارش ایسنا، منطقه آذربایجان شرقی، در «دانشنامۀ حافظ و حافظ پژوهی» از میان مدخل‌های این اثر گران‌قدر، پنج مدخل مهمّ «خانقاه»، «شطح و طامات»، «کابین یا کاوین که به نوعی تصحیح دو بیت از دیوان حافظ است»،«حافظ پژوهی جدید در تبریز» و «مدایح حافظ» در 60 صفحه از سوی دکتر خاکپور عضو هیئت علمی گروه زبان و ادبیات فارسی دانشگاه تبریز نوشته شده است. 
 در میان این مدخل‌ها، مقالۀ «مدایح حافظ» یکی از مدخل‌های پر استناد معرفی و در مصاحبه‌ها و نیز روی جلد و مقدمه دانشنامه از آن نام برده شده است. 
همین گزارش حاکی است:«دانشنامۀ حافظ و حافظ پژوهی» در طیّ چهار سال(1397-1393) در چهار جلد با بیش از 1800 مدخل در 2650 صفحه و سرویرستاری استاد بهاءالدّین خرّمشاهی، مترجم توانا، محقّق خستگی ناپذیر، قرآن پژوه و حافظ شناس برجسته و بنیان‌گذار چندین دایره المعارف مهمّ ایرانی و اسلامی و به سرپرستی دکتر عبدالله جاسبی منتشر شده است. 
همچنین در به سامان رسیدن این طرح 14 نفر از اعضای فرهنگستان زبان و ادبیّات فارسی، بیش از60 نفر از استادان دانشگاه‌های ایران و اکثر حافظ پژوهان معاصر همکاری کرده‌اند. 
خاطر نشان می‌شود: تالیف کتاب «هزار‌و یک شب دریا»،  چاپ و ارایه 35 مقالۀ  در مجلات علمی-پژوهشی، علمی-ترویجی و همایش‌های داخلی و خارجی، ویراستاری چند کتاب چاپ دانشگاه تبریز از دیگر آثار علمی و پژوهشی دکتر محمد خاکپوراست.
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.