استاندار آذربایجان‌شرقی با تاکید بر این‌که ارزان‌ترین و مستقل‌ترین راه برای اشتغال‌آفرینی، توسعه‌ی گردشگری است، اظهار کرد: در این میان بوم گردی نیز نقش اساسی داشته و علاوه بر حفظ محیط زیست و صیانت از میراث فرهنگی، نشاط اجتماعی را به ارمغان می‌آورد.
به گزارش ایسنا، منطقه آذربایجان‌شرقی، مجید خدابخش در حاشیه افتتاحیه جشنواره غذاهای سنتی شهرستان هریس، در جمع خبرنگاران با تاکید بر نقش بسزای بوم‌گردی در گردشگری، اظهار کرد: مردم کشورهای خارجی‌ بیشتر مشتاق بوم‌گردی هستند؛ در این خصوص ابتدا به بنیاد مسکن ابلاغ کرده‌ایم که بهسازی(با رعایت ویژگی‌های سنتی و محلی) روستاهایی که ظرفیت بوم‌گردی دارند در اولویت باشد و سپس سرمایه‌گذاران بخش خصوصی ورود کنند.
وی به جشنواره غذاهای سنتی در شهرستان هریس اشاره کرد و افزود: برگزاری جشنواره هایی که توانمندی‌های روستاییان را در حوزه‌ی صنایع دستی، تولیدات محلی و غذاهای محلی در معرض دید عموم قرار می‌دهد، بسیار مهم و باارزش هستند.
وی با بیان این‌که اینگونه جشنواره‌ها به نوعی نشاط و شادابی اجتماعی را در روستاها فراهم می‌کند، یادآور شد: سال گذشته قریب به 10 هزار نفر در جشنواره فطیر هریس گردهم آمدند که معتقدم بهترین نوع گذراندن اوقات فراغت بوده و اقدامی تربیتی و فرهنگی است.
خدابخش با بیان این‌که روستاها به عنوان "بنگاه‌های مولد" هستند، گفت: اینگونه نیست که روستاها صرفا مکانی برای سکونت باشند، بلکه روستاییان تولیدکننده بوده و روستا محلی برای تولید است؛ در چنین جشنواره‌هایی صنایع دستی و توانمندی‌های روستاییان در معرض دید عموم قرار می‌گیرد. 
وی در ادامه به اهمیت برپایی جشنواره‌ توانمندی‌های روستایی اشاره کرد و افزود: در اینگونه جشنواره‌ها استعدادهای جوانان و ظرفیت‌های روستاها شناسایی می‌شود.
استاندار آذربایجان‌شرقی با اشاره به دو روستای هریس که با تولید گاوصندوق و لباس اشتغال آفرینی کرده و حتی یک فرد بیکار هم ندارند، خاطرنشان کرد: دولت نیز از طریق تسهیلات ارزان قیمت(وام با کارمزد زیر شش درصد) از اشتغال روستایی در روستاها و شهرهایی که زیر 10 هزار نفر جمعیت دارند، حمایت می‌کند.
وی در این رابطه اظهار کرد: از تمامی جوانان به ویژه فارغ التحصیلان دانشگاهی و افراد توانمند و کارآفرین، درخواست می‌شود که وارد میدان شده و از432 میلیارد تومان تسهیلات ارزان قیمتی که دولت برای اشتغال روستایی(در روستاها و شهرهای زیر 10 هزار نفر جمعیت) در اختیار استان گذا‌شته شده، استفاده کنند.
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.