معاون حمل و نقل راهداری آذربایجان شرقی با اشاره به فرسوده بودن ناوگان حمل و نقل باری استان، از وجود 218 دستگاه خودرو بارگیر با عمر بالای 50 سال در استان خبر داد.
کاظم تیمورزاده در گفت‌و‌گو با ایسنا، منطقه آذربایجان شرقی، اظهار کرد: هم اکنون براساس آمار ثبت شده از طریق کارت هوشمند، 12 هزار و 484 دستگاه خودرو بارگیر ثابت مانند کامیون و 11 هزار و 578 خودرو بارگیر غیرثابت مانند تریلی در سطح استان وجود دارد . 
وی ادامه داد: از این تعداد 218دستگاه خودرو بارگیر ثابت و غیرثابت دارای عمر بالاتر از 50 سال، 693 دستگاه دارای عمر 46 تا 50 سال، 2927 دستگاه دارای 41 تا 45 سال و 14 هزار و 875 دستگاه دارای عمر یک تا 20 سال است .   
وی تعداد ناوگان سبک (10 تن) استان را 13 هزار و 572 دستگاه خودرو، ناوگان نیمه سنگین ( 10 تا 26 تن) را 6483 خودرو و ناوگان سنگین ( بالای 26 تن) را 11 هزار و 572 دستگاه اعلام کرد و افزود: متوسط عمر ناوگان باری استان 17.6 سال، ناوگان سبک حدود 12، نیمه سنگین 25 و سنگین حدود 20 سال است.
وی از وجود تنها یک مینی بوس با عمر بالای 50 سال خبر داد و افزود: 674 دستگاه اتوبوس دارای عمر یک تا 20 سال و 501 دستگاه مینی بوس دارای عمر یک تا 20 سال هستند. 
تیمورزاده در خصوص ناوگان مسافری استان نیز گفت: تعداد ناوگان اتوبوس 699 دستگاه، تعداد ناوگان مینی بوس 1139 دستگاه و تعداد ناوگان سواری 725 دستگاه است. 
وی در خصوص اهداف و برنامه‌های اداره حمل و و نقل کالا در سال 97، اظهار کرد: شناسایی پتانسیل‌ها و مراکز عمده بار استان جهت افزایش مصرف تعداد بارنامه، شناسایی محورهای حمل بار بدون بارنامه، افزایش کنترل‌های پلیس راهی جهت افزایش میزان کالای حمل شده، شناسایی مقاصد جدید و تعریف کدهای مربوطه در سیستم کنترل بارنامه، پیگیری وصول عوارض از شرکت‌های حمل و نقل کالا، ترغیب شرکت‌ها به استفاده از ناوگان کامیون ملکی، افزایش استفاده شرکت‌ها از کارت هوشمند در صدور بارنامه، پیگیری اتصال بارنامه بر خط با سازمان دامپزشکی جهت حمل فرآورده‌های دامی، پیگیری اتصال بارنامه بر خط به سیستم حواله نفتی شرکت ملی نفت، افزایش گشت‌های کنترل نامحسوس با هماهنگی و همکاری پلیس راه‌ها بخشی از اهداف و برنامه‌های اداره حمل و و نقل کالا در سال 97 است. 
به گفته‌ی تیمورزاده، پیگیری یکسان‌سازی نرخ عرف حمل کالا، افزایش نظارت بر آموزش بدو خدمت رانندگان، پیگیری اتصال بارنامه بر خط با سیستم با سیستم پیمایش ستاد سوخت، پیگیری امورات بازارگاه‌های الکترونیکی در حمل‌و‌نقل کالا دیگر برنامه‌ها در سال جاری است. 
وی ادامه داد: در بخش حمل و نقل روستایی نیز برنامه‌هایی نظیر بروز رسانی مسیرهای مصوب فعالیت حمل‌ونقل روستایی، اطلاع رسانی طرح واگذاری تسهیلات سواری سمند روستایی، ساماندهی و نظارت بر عملکرد ناوگان ون واگذار شده روستایی، نظارت بر فعالیت ناوگان عمومی واگذار شده به روستاها در سطح استان، پیگیری امورات متقاضیان تسهیلات صندوق کارآفریتی امید استان در زمینه ارائه تسهیلات و ... را هدف گذاری کرده‌ایم. 
معاون حمل و نقل راهداری آذربایجان شرقی خاطرنشان کرد: تمدید 110 مورد پروانه شرکت‌ها و موسسات مسافری، صدور 100 مورد حواله صورات وضعیت، 12 مورد بازدید از انجمن‌ها و تکمیل چک لیست‌ها، نوسازی ناوگان فرسوده حمل‌ونقل مسافری، فروش اینترنتی بلیط، تکمیل 115 مورد اطلاعات شرکت‌ها در سیستم مدیریت شرکت‌های حمل‌و‌نقلی و ... اهداف و برنامه‌های اداره حمل‌ونقل مسافر در سال جاری است. 
به گفته‌ی تیمورزاده، معاونت راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان در حوزه  ایمنی  هم برنامه‌هایی نظیر ایمن سازی فیزیکی مقابل 15 مدرسه حاشیه راه‌های اصلی و شریانی، آموزش نکات ایمنی تردد در 30 مدرسه حاشیه راه‌های اصلی و شریانی، اجرای طرح‌های ارتقای ایمنی تردد عابرین پیاده، موتورسیکلت سواران و وانت بارها در روستاهای هدف پنج شهرستان، پیگیری در خصوص افزایش برخورد با تخلفات اضافه بار در راه‌های استان، افزایش برخورد با تخلفات شرکت‌ها و رانندگان فعال در بخش حمل و نقل کالا و مسافر را برای امسال تدارک دیده و اجرا می‌کند. 
به گفته‌ی وی، تمدید پروانه فعالیت هفت شرکت حمل و نقل بین المللی کالا، صدور اولین پروانه فعالیت سه شرکت حمل و نقل بین المللی کالا، تعویض پروانه فعالیت 10 شرکت، ثبت نام 60 نفر در آزمون تأسیس شرکت های حمل و نقل بین المللی کالا، صدور حواله 300 برگ صورت وضعیت بین المللی، صدور مجوز بارگیری محمولات بین المللی، صدور مجوز بارگیری مجمولات صادراتی برای 500 دستگاه کامیون خالی خارجی، ثبت تخلفات رانندگان و شرکت‌ها در سامانه تحت وب به تعداد 100 مورد و ... شاخص‌های کمی اداره ترانزیت و حمل و نقل بین المللی در سال جاری است.
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.