مدیرکل بهزیستی آذربایجان شرقی گفت:  کودک سه ماهه‌ی رها شده، در شیرخوارگاه احسان بهزیستی نگهداری می‌شود.
محسن ارشدزاده در گفت‌وگو با ایسنا، منطقه آذربایجان شرقی، در خصوص جزئیات رها شدن کودک سه ماهه در تبریز، اظهار کرد: حدود پنج روز گذشته کودک سه ماهه‌ای که توسط مادرش در تبریز رها شده بود، توسط کلانتری 15 پیدا شده و با حکم قضایی به بهزیستی استان تحویل داده شده است.
وی ادامه داد: سلامت این کودک به طور کامل توسط پزشکان بررسی شده و بدون هیچ گونه مشکلی در شیرخوارگاه احسان که متعلق به بهزیستی است، نگهداری می‌شود. 
مدیرکل بهزیستی آذربایجان شرقی در خصوص شرایط بازگرداندن این کودک به خانواده‌اش، گفت: باتوجه به مجهول بودن هویت این کودک، خانواده‌اش در صورت پشیمانی از کاری که انجام دادند، برای تحویل گرفتن فرزندشان باید از طریق دستگاه قضایی اقدام کرده و مراحل قانونی را طی کنند.   وی با بیان اینکه رها شدن نوزاد توسط والدین اتفاق نادری نیست، ادامه داد: اکثر کودکان پذیرش شده در شیرخوارگاه بهزیستی با سناریوهایی مشابه توسط والدین در بیمارستان‌ها، پارک ها و ... رها شده‌اند. معمولاً در چنین مواردی فردی که کودک را رها کرده به صورت مخفیانه با پلیس و یا اورژانس اجتماعی بهزیستی تماس گرفته و محل رها شدن کودک را اطلاع می‌دهد.
ارشد‌زاده در خصوص شرایط سرپرستی کودکان بی سرپرست و بدسرپرست، بیان کرد: خانواده‌های متقاضی فرزند خواندگی بعد از طی مراحل قانونی و در صورت موافقت دادگاه، ابتدا به صورت آزمایشی و بعد از شش ماه در صورت نبود مشکل خاصی به صورت قطعی کودکی را به سرپرستی تحویل می‌گیرند.   وی ادامه داد: نظارت بهزیستی به کودکان تحویل داده شده به متقاضیان فرزند خواندگی ادامه دارد. 
ارشدزاده خاطرنشان کرد: سال گذشته سرپرستی 43 کودک به متقاضیان فرزند خواندگی تحویل داده شده است.
به گزارش ایسنا، در متن نامه‌ای که کنار این کودک قرار داده شده بود، آمده است: «با سلام خواهشمندم هرکس این بچه را پیدا کرد به اداره بهزیستی تبریز تحویل دهد من توانایی مالی ندارم و شوهرم هم فوت نموده است بچه‌ام را اول به خدا سپس به شما می‌سپارم این بچه سه ماهه است اسمش هم زهرا، شناسنامه برای او نتوانستم بگیرم و خودم آواره‌ی خیابون‌ها هستم و هیچ کس هم ندارم».

انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.