نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی از بررسی لایحه حمایت از کودکان و نوجوانان در مجلس شورای اسلامی خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا؛ زهرا ساعی در این رابطه اظهار داشت: مقوله نیازهای کودکان و نوجوانان از اهمیت خاصی در شرایط کنونی برخوردار است و با توجه به اهمیت این قضیه، نمایندگان مردم در خانه ملت، در یکی از جلسات هفته جاری، بررسی لایحه حمایت از کودکان و نوجوانان را در دستور کار خود قرار داده‌اند.
وی با اشاره به روند بررسی لوایح و لزوم وجود مصوبه هیات وزیران و درخواست موضوع از مجلس تصریح کرد: تا به امروز، دولت هیچ تقاضایی از مجلس شورای اسلامی در این مورد نداشته است و به همین دلیل، هیات رییسه محترم مجلس، آن را به عنوان مصوبه تلقی نکرده است.
ساعی با بیان اینکه با تلاش فراکسیون زنان، کمیسیون اجتماعی و برخی دیگر از کمیسیون‌های مربوطه، بررسی این لایحه بر اساس ماده ۱۰۴ آیین نامه تقاضا می‌شود، افزود: اگر نمایندگان به این لایحه، رای مثبت بدهد قطعا بررسی‌های بهتر و تخصصی‌تری در این زمینه آغاز خواهیم کرد.
نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی با اشاره به افزایش تجاوز به کودکان و نوجوانان در سال‌های اخیر و وجود خلاء قانونی در این زمینه، ابراز داشت: قوه مقننه تلاش می‌کند در این زمینه گام‌های مثبتی را با تصویب قوانین حمایتی به کار گیرد که در کنار این موضوع، نباید از اهمیت آموزش و آگاه‌سازی به جامعه هدف غافل شد.

ساعی بر ضرورت افزایش برنامه‌های فرهنگی در راستای آگاه‌سازی هرچه بیشتر خانواده‌ها تاکید کرد و افزود: در این زمینه، رسانه‌ها نقش بسیار موثری دارند و امیدواریم صدا و سیما نیز بتواند نقش بسیار تعیین کننده‌ای در آموزش، آگاه‌سازی خانواده‌ها و پیشگیری از معضلات اجتماعی در بین کودکان و نوجوانان داشته باشد.
 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.