یوسف امیدی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با توجه به نیاز این شهر به اجرای طرح های عمرانی و همچنین عدم افزایش رقم بودجه، مشارکت های مردمی می تواند به اجرای طرح های بیشتر عمرانی در این شهر کمک کند.
بودجه شهرداری خداجو در سال گذشته 12 میلیارد و 870 میلیون ریال بود که 41 درصد آن در بخش عمران و 59 درصد نیز در بخش جاری هزینه شد.
امیدی با بیان اینکه بیش از 80 درصد درآمد شهرداری خداجو از محل مالیات بر ارزش افزوده است ادامه داد: با حذف این منبع درآمدی، چالش و مشکلات جدی برای شهرداری ها ایجاد شده و پرداخت حقوق کارمندان و کارگران نیز غیرممکن می شود.
وی اضافه کرد: برای رفع این مشکلات، باید منابع پایدار درآمدی ایجاد و نیز هزینه های مازاد شهرداری کاهش یابد که در این زمینه نیز اقدامات موثری در حال انجام است.
امیدی با تاکید بر همراهی و مشارکت مردم برای حمایت از طرح های عمرانی و شهری در این شهر گفت: پرداخت به موقع عوارض شهرداری از جمله راهکارهای موثر برای تامین هزینه های شهرداری بوده که باید شهروندان به آن اهتمام ویژه داشته باشند.
وی با اشاره به طرح های عمرانی و خدماتی شهرداری خداجو در سال 97 افزود: احداث کانال سنگی خیابان شهید باکری، پیاده روسازی در خیابان امام خمینی (ره)، درختکاری و توسعه فضای سبز و احداث سرویس های بهداشتی عمومی و احداث پارک مسافر از جمله این طرح هاست.
وی ادامه داد: اجرای طرح ممیزی املاک شهری، زیباسازی و بهسازی ورودی و بلوار اصلی شهر و تکمیل بلوار سهند از محل زیرگذر تا جاده مراغه - هشترود از دیگر طرح های عمرانی و خدماتی در این شهر در سال جاری است.
وی به غیراستاندارد بودن و گذشت بیش از 12 سال از شروع پروژه زیرگذر راه آهن گفت: حیف و میل بیت المال در اجرای این طرح و توقف چندین ساله آن، توسعه شهر را با مشکل مواجه شده از این رو اداره راه و شهرسازی و راه آهن باید در زمینه ادامه این طرح اقد امات موثری انجام دهند.
امیدی افزود: پرد اخت بدهی 3.9 میلیارد ریالی معوقه از مجموع هشت میلیارد ریال بدهی های شهرداری از جمله چالش هایی بود که با توجه به بودجه کم این شهرداری در سال گذشته مرتفع و حجم زیادی از بدهی شهرداری به اشخاص حقیقی وحقوقی پرداخت شده است .
وی گفت: در این مدت، حقوق معوقه چهار ماهه کارکنان ، بدهی معوقه ماشین آلات راه سازی و بدهی بیمه پرداخت شده است. وی افزود: ماشین آلات عمرانی و خدماتی شهرداری نیز مجدا تعمیر و راه اندازی شد.
شهر خداجو مرکز بخش سراجو از توابع شهرستان مراغه بوده و با حدود 2هزار و 700 نفر جمعیت در 27 کیلومتری شرق این شهرستان قرار دارد.
شهرستان مراغه با حدود 263 هزار نفر جمعیت در 127 کیلومتری تبریز، مرکز آذربایجان شرقی واقع است.
3077/7487
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.