به گزارش ایرنا، آیت الله محمد تقی پورمحمدی روز شنبه در دیدار جمعی از کارکنان دادگستری و دادستانی مراغه افزود: باتوجه به اینکه امر قضاوت، عملی خطیر و حساس در جامعه است، لیکن قضات باید عادل بوده و از لغزش و وسوسه ها به دور باشند.
وی ادامه داد: در قوه قضائیه و محاکم، قضات باید در احقاق حقوق و رساندن حق به مظلوم تلاش کنند زیراکه رسیدگی به مشکلات مردم و حقوق آنان دارای ثواب دنیوی و اخروی است.
وی با اشاره به ویژگی های لازم برای یک قاضی در جامعه امروز گفت: قضات باید دارای علم به روز بوده و از اطلاعات و دانش کافی در زمینه های مختلف حقوقی و قضائی بر اساس مقتضیات زمان خود برخوردار باشند.
پورمحمدی اضافه کرد: باتوجه به اینکه قضات قوه قضائیه همگی تحصیل کرده در دانشگاه ها و حوزه های علمیه هستند و نیز منصوب شده از سوی مجتهد واجد شرایط هستند از این رو در احکام صادره خود باید بر اساس فقه اسلامی عمل کنند.
وی با اشاره به شخصیت بارز و ویژگی های اخلاقی شهید بهشتی افزود: این شخصیت بزرگ اسلامی و انقلابی در حقیقت معمار و مهندس بزرگ قوه قضائیه بود.
رئیس دادگستری مراغه نیز در این دیدار با اشاره به اجرای آیین دادرسی جدید کیفری از تیرماه امسال در محاکم قضائی گفت: بر این اساس از فناوری های جدید در ابلاغ احکام قضائی استفاده می شود.
حبیب قنبرزاده افزود: دقت، سرعت، ارتقای امنیت قضائی، جلوگیری از هرگونه جعل و کوتاه کردن دست کارچاق کن ها از مزایای بهره گیری از ابلاغ های الکترونیکی و ایجاد دفاتر ویژه برای این منظور است.
وی ادامه داد: با توجه به ورودی های بالای محاکم قضائی در سال 96 از مجموع حدود 50 هزار و 282 پرونده ورودی به محاکم قضائی، بیش از 45 هزار و 460 پرونده مختومه شده است.
وی اضافه کرد: در سال گذشته 91 هزار و 426 فقره احکام قضائی و ابلاغیه به صورت الکترونیکی به طرفیت ابلاغ شده است.
وی افزود: 73 درصد از تمامی ابلاغیه های قضائی از طریق دفاتر و به صورت الکترونیکی ارائه می شود.
شهرستان مراغه با حدود 263 هزار نفر جمعیت در 127 کیلومتری تبریز، مرکز آذربایجان شرقی واقع است.
3077/7487
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.