به گزارش ایرنا، حمید شکری روز سه شنبه در نشست هماهنگی برگزاری مجمع خیران مدرسه ساز آذربایجان شرقی به میزبانی مراغه افزود: برگزاری این همایش فرهنگی نقش مهمی در بهره مندی هرچه بیشتر از ظرفیت خیران نیک اندیش در عرصه آموزش و پرورش دارد.
وی اضافه کرد: ایجاد هماهنگی های مناسب برای استفاده از ظرفیت های خیران مدرسه ساز مراغه ای مقیم سایر نقاط کشور و ترغیب آنان برای سرمایه گذاری در این شهرستان با ارائه طرح ها و زمینه های سرمایه گذاری توسط دستگاه های اجرایی ضروری است.
شکری افزود: معرفی ظرفیت های سرمایه گذاری این شهرستان به عنوان بخش جنبی در برگزاری این مجمع استانی در راستای توسعه فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی منطقه موثر خواهد بود.
رئیس مجع خیران مدرسه ساز آذربایجان شرقی نیز در این نشست گفت: هم اکنون بیش از 50 درصد از فضاهای آموزشی موجود در این استان توسط خیران مدرسه ساز ساخته شده است.
عبدالله فرمانی افزود: برای این منظور در طول یکسال اخیر 800 میلیارد ریال توسط خیران مدرسه ساز آذربایجان شرقی برای توسعه فضاهای آموزشی این استان تعهد شده است.
وی با اشاره به کسب رتبه برتر کشوری توسط مجمع خیران مدرسه ساز آذربایجان شرقی در سطح کشور در سال گذشته ادامه داد: هم اکنون حدود 2 هزار خیر مدرسه ساز در این استان فعال هستند که در طول 20 سال گذشته 10 هزار میلیارد ریال برای توسعه فضاهای اموزشی هزینه کرده اند.
مدیر آموزش و پرورش مراغه نیز در این نشست با اشاره به میزبانی مراغه از مجمع خیران مدرسه ساز این استان گفت: بیستمین دوره این مجمع ششم تیر امسال در این شهرستان برگزار می شود.
جلیل اسلامی افزود: کمک های خیران در توسعه فضاهای آموزشی استان بیش از چهار برابر اعتبارات موجود و تخصیصی سازمان توسعه و نوسازی مدارس بوده است.
وی ادامه داد: در این جشنواره حدود 600 نفر از خیران مدرسه ساز آذربایجان شرقی برای همفکری و توسعه فضاهای آموزشی استان گرد هم می آیند.
بیش از 46 هزار دانش آموز و سه هزار کادر فرهنگی در 550 مدرسه دولتی و غیر دولتی مراغه در حال تحصیل و تدریس هستند.
شهرستان مراغه با حدود 263 هزار نفر جمعیت در 127 کیلومتری تبریز، مرکز آذربایجان شرقی واقع است.
3077/7487
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.