به گزارش ایرنا، مجید خدابخش شامگاه سه شنبه در جلسه شورای مبارزه با مواد مخدر استان، افزود: فعالیت‌های فرهنگی و پیشگیرانه در کاهش تقاضا بسیار موثر است.
وی ادامه داد: ضروری است از افراد متخصص و صاحب نظر درحوزه فرهنگ جهت برنامه ریزی و اجرای برنامه های فرهنگی و آموزشی در راستای پیشگیری از اعتیاد بهره مند شد.
خدابخش بر اجرای کارهای فرهنگی و آموزشی و مردمی کردن مبارزه با مواد مخدر تاکیدکرد و گفت: قبل از هر کاری باید ابتدا علت گرایش به مواد مخدر را شناسایی کنیم تا بتوانیم برای بهبود وضعیت موجود برنامه ریزی کنیم.
وی همچنین با اشاره به اقداماتی که در راستای پاکسازی محیط های آلوده انجام شده، اظهار داشت: بیش از 430 نفر از معتادان خیابانی در مرکز نگهداری، درمان و اشتغال ماده 16 نگهداری و درمان می شوند.
استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به مهارت آموزی و اشتعال معتادان در مرکز ماده 16 افزود: در این مرکز اگر یک معتاد خیابانی به انسانِ با مهارت تبدیل شود اقدامی فوق العاده ارزشمند است.
وی با بیان اینکه اعتیاد بیماری علاج ناپذیر نیست، ادامه داد: حساس سازی خانواده‌ها به موضوع اعتیاد می تواند از گرفتاری جوانان به این بلای خانمان سوز جلوگیری کند.
دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر آذربایجان شرقی نیز در این جلسه با اشاره به آمار دو ماهه نخست امسال در حوزه مبارزه با مواد مخدر اظهار داشت: امسال عملیات درگیری مسلحانه مبارزه با مواد مخدر در دو ماهه اول در مقایسه با دو ماهه نخست سال گذشته 26 درصد افزایش یافته است.
بهروز مهدوی با بیان اینکه از ابتدای امسال 6 باند تهیه و توزیع مواد مخدر متلاشی شده و شاهد افزایش 13درصدی کشفیات هستیم افزود: تعداد دستگیر شدگان معتاد و توزیع کننده هم در فروردین و اردیبهشت ماه 40 درصد افزایش یافته است.
وی ادامه داد: آمار معتادان فوت شده در دو ماهه امسال در مقایسه با دو ماهه سال گذشته از 15 نفر به 19 نفر رسیده و 26 درصد افزایش یافته است.
مهدوی بر مردمی کردن موضوع مبارزه با مواد مخدر تاکید کرد و گفت: تعداد سازمان‌های مردم‌نهاد امسال 41 درصد افزایش یافته است ولی میزان حمایت از سازمان‌های مردم نهاد هم کاهش یافته است.
6120/6183
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.