به گزارش ایرنا، جلال رحیم زاده چهارشنبه در بازدید از دامپروری گاوهای دو منظوره اظهار داشت: تا آخر اردیبهشت ماه امسال 2 هزار و 700 راس گاو شیری دو رگه تحت پوشش اصلاح نژاد گاو سیمینتال قرار گرفته است.
وی با اشاره به هدف پرورش گاو دو منظوره گفت: گاوهای سیمینتال توانایی تولید شیر و گوشت با جذب مواد غذایی بالا، قابلیت باروری منظم و قدرت انطباق دام با شرایط لازم برای افزایش در آمد در واحدهای روستایی را دارند.
رحیم زاده با بیان اینکه افزایش درآمد و سود خالص برای پرورش دهندگان از دیگر اهداف گسترش گاوهای دو منظوره است، افزود: نژاد سیمینتال همواره از اهمیت ویژه ای برخوردار بوده است.
مدیر جهاد کشاورزی میانه ادامه داد: دلایل زیادی مبنی بر اهمیت پرورش این نژاد وجود دارد که از جمله آنها می توان به عملکرد مناسب، مدت بهره دهی طولانی تر، دو منظوره بودن ( شیر و گوشت)، مقاومت در برابر بیماری ها، افزایش قابل توجه چربی و پروتئین شیر، گوساله دهی بالاتر و همچنین کم خوراک بودن و کیفیت زیاد تولید شیر و گوشت اشاره کرد.
رحیم زاده با بیان اینکه گاو سیمینتال یک نژاد اقتصادی است، خاطرنشان کرد: سمینتال نژادی آرام، کم خوراک با کیفیت تولید شیر و گوشت بالاست که هزینه‌های نگه‌داری آن برای پرورش پایین است.
شهرستان میانه با بیش از 190 هزار نفر جمعیت در 180 کیلومتری جنوب تبریز واقع شده است.
7231/6132/518
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.