محمد اشجعی روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: این سامانه تا پایان هفته جاری هوای استان را تحت تاثیر قرار می دهد و موجب ناپایداری جو، ابرناکی، بارش متناوب باران و وزش باد گاهی نسبتا شدید در برخی نواحی به ویژه نیمه شمالی و شرقی می شود.
وی اظهار داشت: توصیه می شود اقدام های پیشگیرانه برای جلوگیری از بروز حوادث و خسارت های احتمالی به عمل آید.
معاون توسعه و پیش بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان شرقی: امروز هوای استان صاف تا نیمه ابری و در نواحی شمالی و ارسباران گاهی همراه با رگبار باران پیش بینی می شود.
اشجعی ادامه داد: در 24 ساعت گذشته جلفا با 30 درجه و چاراویماق با 9 درجه سانتی گراد بالای صفر به ترتیب گرم ترین و خنک ترین شهرهای استان بودند و دمای فعلی تبریز نیز 24 درجه سانتی گراد بالای صفر می باشد که نسبت به روز گذشته در همین ساعت یک درجه گرم تر شده است.
وی با بیان اینکه در 24 ساعت گذشته دمای هوای تبریز در گرم ترین زمان به 28و در خنک ترین زمان به 17 درجه سانتی گراد بالای صفر رسید، گفت: در این مدت بیشترین بارش در استان از شهرستان مرند به میزان 2.5 میلی متر گزارش شده است.
معاون توسعه و پیش بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان شرقی یادآوری کرد: متوسط بارش سال زراعی جاری (از مهر سال گذشته تاکنون) در استان به 318.4میلی متر رسیده است.
اشجعی افزود: این میزان بارش نسبت به مدت مشابه سال زراعی گذشته 54.6 درصد و نسبت به بلند مدت 21.9 درصد افزایش نشان می دهد.
آب و هوای استان آذربایجان شرقی به طور کلی سرد و خشک می باشد ولی به علت تنوع توپوگرافیکی از اقلیم های متفاوتی برخوردار است.
این استان همواره تحت تاثیر بادهای سرد شمالی و سیبری، بادهای مرطوب دریای سیاه و مدیترانه و اقیانوس اطلس و بادهای محلی متاثر از کوهستان های سبلان در شرق، سهند در غرب و جنوب غربی، رشته کوه های قره داغ در شمال، رشته کوه های تخت سلیمان و اربط در جنوب، ارتفاعات بزقوش در جنوب شرق و قوشاداغ در شمال شرق استان قرار دارد.
8023/518
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.