مرتضی آبدار روز یکشنبه در جلسه کارگروه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان بناب، اظهار کرد: در راستای حمایت از متقاضیان بخش خصوصی و در جهت ترویج اقامتگاه های بوم گردی در استان 250 میلیون ریال وام بانکی با سود پایین چهار درصد به متقاضیان پرداخت می شود.
وی یکی از طرح های مهم حوزه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری را ایجاد اقامتگاه های بوم گردی اعلام کرد و افزود: این طرح درسه قسمت اقامتگاه روستایی، طبیعت گردی و بوم گردی عشایری اجرا می شود.
آبدار، نبود مراکز اطلاع رسانی برای گردشگران در شهرهای آذربایجان شرقی را ضعف بزرگ در مسیر توسعه صنعت گردشگری دانست و ادامه داد: اگر شهرداری ها مراکز اطلاع رسانی را دایر کنند، میراث فرهنگی آماده است همه محتوای لازم را در اختیار آنها قرار دهد تا گردشگران بتوانند از آثار تاریخی و فرهنگی شهرها به خوبی استفاده کنند.
وی با اشاره به وجود روستای تاریخی و گردشگرپذیر توتاخانه در بناب، گفت: این روستا به لحاظ معماری ویژه و طبیعت بکر اطراف آن جزو روستاهای هدف بوم گردی آذربایجان شرقی معرفی شده است.
آبدار، ثبت، صدور مجوز و معرفی اقامتگاه های بوم گردی به گردشگران از طریق سایت های مجوزدار را از وظایف میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اعلام کرد.
وی با تاکید بر لزوم ساماندهی هفته بازارها در سراسر استان، از فروش اجناس خارجی در بازارچه های صنایع دستی انتقاد کرد و گفت: در جهت حمایت از تولیدات داخلی بازارچه های دایمی صنایع دستی حق عرضه کالاهای خارجی را ندارند.
آبدار، مسیر گردشگری شهرهای بناب، آذرشهر، مراغه و ملکان را از پرترددترین مسیرهای پنج گانه گردشگری تبریز 2018 اعلام و اظهار کرد: 80 درصد زیرساخت های گردشگری شهرستان بناب آماده است و امید داریم نواقص موجود نیز مرتفع شود.
فرماندار بناب نیز در این جلسه از اختصاص 13 میلیارد ریال اعتبار برای تکمیل زیرساخت های حوزه گردشگری این شهرستان خبر داد و گفت: با توجه به وضعیت منابع آبی باید نسبت به تغییر معیشت خانوارهای روستاهایی که جزو روستاهای هدف گردشگری هستند، تلاش کنیم و تولید صنایع دستی را در اولویت قرار دهیم.
امین رفیعی، تکمیل زیرساخت های منطقه گردشگری قره قوشون، سد دوش و روستاهای توتاخانه و صور را ضروری دانست و افزود: این مناطق از ظرفیت های خوبی برای جذب گردشگر برخوردارند و با وضعیت موجود نمی توانیم از مسافران به خوبی پذیرایی کنیم.
3038/518
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.