حجت‌الاسلام سیدمحمدعلی آل‌هاشم در خطبه‌های این هفته نماز جمعه تبریز با اشاره به اینکه روز قدس روز احیای آزادی آرمان‌های قدس عزیز است، ادامه داد: این روز را می‌توان روز پیروزی انقلاب اسلامی در سطح جهان اعلام کرد .
وی با بیان اینکه برخی دولت های عربی با سودای رهبری جهان اسلام، به پشتیبانی از صهیونیست‌ها روی آورده اند، خاطرنشان کرد: آل‌سعود در طول این چند دهه همیشه در خدمت غرب بوده و امرور وقیحانه با صهیونیست‌ها متحد شده و با آنها همکاری می‌کند و این اقدام ننگین نشانه‌ آغاز اضمحلال خاندان سعودی است.
نماینده ولی‌فقیه در استان آذربایجان شرقی با بیان اینکه آمریکا سالانه بیش از 3 میلیارد دلار کمک بلاعوض به صهیونیست‌ها می‌کند، ادامه داد: آمریکا پیشرفته‌ترین تجهیزات و تسلیحات در اختیار اسرائیل قرار می‌دهد.
وی با اشاره به اینکه امروز مردم تبریز غیرت دینی خود را به نمایش گذاشته و به ندای رهبری لبیک گفته و وصیت امام راحل(ره) را عملی کردند، گفت: امیدوارم هر چه زودتر قدس به صورت کامل آزاد شود.
حجت الاسلام آل هاشم تاکید کرد: به فضل الهی، رهبری حکیمانه و وحدت مردم شاهد گسترش آگاهی مردم دنیا نسبت به ماهیت حقیر صهیونیست‌ها هستیم و بطور قطع این روند آغازی برای اضمحلال صهیونیست‌هاست.
امام جمعه تبریز در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اینکه زمان آزمون دولت‌های اروپایی در خصوص برجام فراررسیده است، اظهار داشت: بعد از خروج یکجانبه آمریکا از برجام، دولت‌های اروپایی ادعای ماندن در برجام را داشتند و ایران نیز در یک مدت کوتاه با شرایط مطرح شده از جانب رهبری فرصت به آنها داد.
وی ادامه داد: با وجود مواضع روشن رهبری، زمزمه‌هایی از جانب اروپا مطرح شده که نشان می‌دهد اروپا درصدد حفظ تحریم و برجام با هم است در صورتی که رهبر معطم انقلاب به صورت قاطع فرمودند: ' این خوابی است که هرگز محقق نخواهد شد'.
امام جمعه تبریز با اشاره به دستور شجاعانه از سوی رهبر معظم انقلاب در رابطه با از سرگیری فعالیت‌های صلح‌آمیز هسته‌ای تا رسیدن به 190 هزار 'سو' در چارچوب برجام گفت: اگر کشورهای اروپایی نتوانند راه‌حلی پیدا کند، ایران خود را متعهد به حفظ برجام نخواهد دانست.
وی با اشاره به سخنان مهم و ارزشمند رهبر فرزانه انقلاب در مراسم ارتحال امام راحل(ره) گفت: ایشان در این سخنرانی به نقشه سه لایه دشمن اشاره کردند و فرمودند: 'دشمن در سه محور فشار اقتصادی، روانی و عملی با هدف سیطره بر کشور اسلامی تمرکز کرده است'.
حجت الاسلام آل‌هاشم ادامه داد: برنامه ‌یزی برای تحت فشار قرار دادن نطام مقدس جمهوری اسلامی در بعد اقتصادی آغاز شده و همه دیدیم در ماه‌های گذشته چه اقداماتی علیه ایران انجام گرفت و حتی شاهد این بودیم که طرف‌های مقابل در مذاکرات برجام حاضر نشدند تا فشار اقتصادی را کاهش دهند و از این‌رو امروز وظیفه مسوولان در برابر فشار اقتصادی این است که روحیه مقاومت و ایستادگی را پررنگ‌تر از همیشه مدنظر قرار دهند.
وی ادامه داد: رهبر معظم انقلاب در این سخنرانی خطاب به مسوولان در رابطه با مبارزه با فساد، اختلاس و رشوه‌خواری در ادارات و سازمان‌ها که دل مردم مسلمان را به درد می‌آورد نیز فرمودند که با قاطعیت بایستند.
امام جمعه تبریز، با اشاره به محور دوم نقشه دشمن که یک طراحی پیچیده و هماهنگ با عوامل استکبار برای تبدیل نقاط قوت نظام به نقاط ضعف است، گفت: فعالیت هسته‌ای و فعالیت موشکی نقطه قوت ایران است و دشمن می‌خواهد از این مسئله‌ها استفاده کرده در دل مردم ناامیدی ایجاد کند.
وی ادامه داد: فشار عملی و آشوب‌سازی محور سوم اقدام دشمن است به طوریکه در دی ماه سال گذشته دیدیم دشمن فشار عملی ایجاد کرد و سعی دارد با سوءاستفاده از مطالبات مردمی در کشور آشوب ایجاد کند .
حجت الاسلام آل‌هاشم، با استناد به فرازی دیگر از بیانات رهبر معظم انقلاب خاطرنشان کرد: ایشان فرمودند که ممکن است در نقطه‌ای مردم مطالباتی داشته باشند ولی دشمن در این موارد با تعدادی معدود نفودی سعی می‌کند اجتماع را به حرکت ضدانقلابی و آشوب‌گرانه مبدل کند.
نماینده ولی‌فقیه در استان آذربایجان شرقی اظهار امیدواری کرد: با توصیه‌های رهبری و هوشیاری مردم توطئه های دشمنان نقش بر آب شود.
3071
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.