نشست تخصصی «تبیین شخصیت امام(ره) و نقش مقام معظم رهبری در راهبری و مدیریت نظام اسلامی» با حضور جمعی از کارشناسان این حوزه در پنج محور مختلف در سازمان جهاددانشگاهی آذربایجان شرقی برگزار شد.
 
به گزارش ایسنا، منطقه آذربایجان‌شرقی، در آستانه سالروز رحلت بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی، به همت معاونت فرهنگی سازمان جهاددانشگاهی آذربایجان شرقی وخبرگزاری ایکنا  نشست تخصصی با حضور دکترعزیز جوانپور استاد رشته علوم سیاسی و رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان، حجت الاسلام خیری مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی تبریز، دکتر جمالپور استاد رشته فلسلفه دانشگاه های استان، دکتر مسلم اورنگی رئیس سازمان بسیج فرهنگیان استان، دکتر مهران صمدی مدیر گروه ارتباطات دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز و دکتر طاهر علمی معاون پرورشی اداره کل اموزش و پرورش استان برگزار شد.

 رییس سازمان جهاد دانشگاهی استان در ابتدای این نشست با تاکید بر اینکه باید بیش از پیش در راستای تبیین اندیشه های امام راحل همت کنیم، اظهار کرد: با توجه به اینکه امام خمینی(ره) دارای نقش تاریخی در ایران و جهان است، از این رو وظیفه ماست که در برهه های مختلف به این موضوع بپردازیم. 
 
دکتر جعفر محسنی گفت: وظیفه داریم که هم یاد و خاطره‌ی امام راحل را گرامی داشته و هم ویژگی‌ها و اندیشه‌های این شخصیت بزرگ و برجسته را بررسی و تبیین کنیم.
 
وی تاکید کرد: نیاز است در این زمینه کنگره های بزرگ علمی برگزار شود تا شخصیت و اندیشه‌های ناب امام راحل بررسی شده و در جامعه منعکس شود.   
  انقلاب اسلامی ایران، مدیون آرمان ها و اندیشه های بلند امام راحل است

رییس سازمان بسیج فرهنگیان استان نیز در این نشست تخصصی با تاکید بر این‌که انقلاب اسلامی ایران، مدیون زحمات، آرمان ها و اندیشه های بلند امام خمینی(ره) است، گفت: پیروزی انقلاب اسلامی ایران، به عنوان بزرگترین پدیده‌ی قرن بوده و این پیروزی نیز نشات گرفته از اندیشه های ناب امام راحل است.
 
دکتر مسلم اورنگی با بیان این‌که اندیشه‌های امام راحل در مورد نظام اسلامی و حکومت اسلامی محدود در سال 57 نیست، افزود: این تفکر به قبل از سال ۴۲ بازمی‌گردد، چرا که امام خمینی(ره) در آن زمان کتاب ولایت فقیه را نوشت و در این سال‌ها بود که زیرساخت‌های انقلاب اسلامی ایران پایه‌ریزی شده و مسیر انقلاب مشخص شد.
 
وی در مورد اهمیت اموراتی که توسط امام خمینی(ره) رقم خورد، گفت: اولین کار بزرگی که توسط امام خمینی(ره) انجام شد، "احیای اسلام ناب محمدی" بود. در آن زمان ایادی استکبار تلاش می کردند که اندیشه‌های اسلامی به فراموشی سپرده شود، همچنان که  نخست وزیر وقت انگلستان در سخنرانی خود به صراحت به این هدف اشاره کرده بود.
 
رییس سازمان بسیج فرهنگیان استان دومین اقدام مهم امام راحل را در عزت بخشیدن به جهان اسلام دانست و افزود: امام خمینی(ره) با احیای اسلام و با پدید آوردن انقلاب اسلامی به مردم مسلمان روح عزت بخشید.
 
وی خاطرنشان کرد: سومین کار بزرگ امام راحل این بود که در مقابل تمدن های سکولار، لیبرال و حکومت‌هایی که اساس غیردینی و غیراسلامی دارند، حکومتی اسلامی تشکیل داد.
 
وی با تاکید بر این‌که نباید هرگز اندیشه ها و آرمان های امام(ره) را صرفا در "حکومت اسلامی و ساختار انقلاب" خلاصه کنیم، بیان کرد: انقلاب اسلامی ایران یک پدیده‌ی جهانی است و اکنون با رهبری مقام معظم رهبری در سیر گذر تاریخی گفتمان انقلابی هستیم که باید این انقلاب و اندیشه های ناب امام خمینی(ره) را در جهان، معرفی و تبیین کنیم.
 
اورنگی با بیان این‌که امام خمینی(ره)، دین اسلام و مکتب اسلام را از غربت خارج کرده و حکومتی اسلامی را تاسیس کرد، متذکر شد: اگر امروز شاهد شکوفایی و گسترش تفکر انقلابی هستیم، در سایه‌ی مدیریت‌ها و هدایت‌های داهیانه مقام معظم رهبری است.
 
وی با اشاره به این‌که باید مراکز فرهنگی و دانشگاهی در راستای تبیین اندیشه‌ها و آرمان‌های امام راحل و شخصیت مقام معظم رهبری پیشقدم شوند، خاطرنشان کرد: اگر انقلاب اسلامی ایران که نشات گرفته از آرمان‌های امام راحل بود پیروز نمی شد و این هدایت‌های داهیانه توسط مقام معظم رهبری تداوم نمی‌یافت، شاید اسلام به موضوعات انحرافی کشانده می‌شد.
 
وی با بیان این‌که با پیروزی انقلاب اسلامی، ایران به مرکزیتی برای جهان اسلام بدل شد، گفت: پس از پیروزی انقلاب اسلامی، نگاه مسلمانان به ایران دوخته شد. البته تاثیرات انقلاب اسلامی ایران صرفا برای مسلمانان نبود و این انقلاب، الگویی برای نهضت‌های آزادی خواه شد که در مقابل ظلم و استکبار به پا خواسته بودند.
 
رییس سازمان بسیج فرهنگیان استان افزود: ما با انقلاب به دنبال استقلال واقعی بودیم و آرمان‌های امام راحل و مقام معظم رهبری نیز در جهت استقلال کامل و اتکای به توان و نیروی داخل کشور و جوانان خودمان بود که در شعار "نه شرقی، نه غربی، جمهوری اسلامی" تجلی می‌یابد.
 
پرهیز از اشرافی‌گری از جمله ویژگی‌های بارز امام راحل بود
مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی تبریز نیز در این نشست تخصصی گفت: امام خمینی(ره) زمانی که از لحاظ فردی خود را کامل می‌کند، در جامعه شعار نور سر داده و به مباحث سیاسی ورود می‌کند.
 
حجت‌الاسلام یوسف خیری با اشاره به تعبیر مقام معظم رهبری در مورد امام خمینی(ره) مبنی بر این‌که «امام خمینی(ره) عبد صالح خدا بود»، گفت: امام راحل ویژگی‌هایی چون "ساده‌زیستی، اعتماد به نفس، قاطعیت، شجاعت، معنویت و..." را در وجودش داشت.
 
وی با اشاره به عمق معنویت امام خمینی(ره) خاطرنشان کرد: امام راحل زمانی که در نجف اشرف بود، هر روز به حرم مطهر حضرت علی(ع) عزیمت کرده و زیارت جامعه کبیره را ایستاده قرائت می‌کرد. معنویت امام(ره) از نوع مفاتیح الجنانی بود؛ این شخصیت برجسته از لحاظ روحی "سعه‌ی وجودی" یافته بود.
 
وی با تاکید بر این‌که پرهیز از اشرافی‌گری از جمله ویژگی‌های بارز امام راحل بود، گفت: امام (ره) فردی ساده زیست بود. ایشان از لحاظ اجتماعی نیز به جامعه توجه ویژه‌ای داشت و همواره تاکید داشت که مردم باید در جریان انقلاب نقش ایفا کنند.
 
مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی تبریز با بیان این‌که امام خمینی(ره) معتقد بودند که اسلام، دین سیاست است، افزود: البته در این سخن معنای مثبت سیاست(به دور از کلک و نیرنگ) مدنظر است.
 
وی با اشاره به مطالبی از کتاب سیری در سیره‌ی نبوی "شهید مطهری" گفت: از جمله ویژگی های بارز امام خمینی(ره) که در افراد دیگر کم دیده می‌شود، بحث "عجین کردن معنویت با سیاست" است.
 
وی با تاکید بر این‌که امام(ره) و مقام معظم رهبری در عین اینکه در راس حکومت هستند اما ارزش‌ها را نیز مهم دانسته و مراعات می‌کنند، افزود: ایشان در عین اینکه سیاستمدار هستند، دین را هم حفظ می‌کنند.
 
خیری با بیان این‌که "جامعیت امام راحل" در وجود مقام معظم رهبری نیز هست، یادآور شد: امام خمینی(ره) شخصیت بی نظیری بود و اکنون مقام معظم رهبری را که به عنوان جانشین امام راحل، جامعه اسلامی را هدایت می‌کنند، باید همانند امام راحل تبعیت کنیم.
 
وی با اشاره به ویژگی‌ها و اندیشه‌های امام راحل و مقام معظم رهبری تاکید کرد: اینان با پشتوانه‌ای معنوی تصمیمات دقیق و به موقعی را اتخاذ کرده و می‌کنند و به واسطه ی اتکا به قدرت لایزال الهی هیچ واهمه‌ای از ‌دشمن ندارند. 

   امام خمینی(ره) انسان را متحول می‌کرد   استاد دانشگاه‌های آذربایجان شرقی  نیز در این نشست تخصصی بیان کرد: اگر بخواهیم کلمه‌ی "سعه‌ی وجودی" را از لابه لای کتاب استخراج کرده و در دنیای بیرونی مصداق یابی کنیم، این کلمه در وجود مبارک امام خمینی(ره) معنی می‌شود.
 
میکائیل جمالپور با بیان این‌که خاص بودن علم به دلیل جایگاه والای آن بوده و از این نظر امام راحل یک فرد خاص است، افزود: امام خمینی(ره) فردی است که علمش مورد تایید همگان است.
 
وی با اشاره به روایت شهید مطهری در مورد تاثیرات دروس اخلاق امام خمینی(ره)، گفت: شخصیتی همچون شهید مطهری می‌گوید زمانی که امام خمینی(ره) برای ما درس اخلاق می‌داد، یک هفته از لحاظ روحی و اخلاقی متاثر می‌شدیم.
 
وی با تاکید بر این‌که امام خمینی(ره) انسان را متحول می‌کرد، افزود: در رابطه با امام خمینی (ره) نباید صرفا در "شخص" متوقف شویم، بلکه باید به "شخصیت" ایشان پرداخت کنیم؛ چرا که چیزی که برای ما اهمیت دارد شخصیت و اندیشه‌های امام(ره) است که برای استفاده ی عمومی و همگانی باید تشریح و تبیین شود.
 
جمالپور با بیان این‌که با بالا رفتن سن، افراد، محافظه‌کار و سازش‌کار می‌شوند، گفت: امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری هر قدر که سنشان بالا می‌رود، نه تنها محافظه کار نمی‌شوند بلکه انقلابی‌تر می‌شوند.
 
وی با بیان این‌که امام خمینی(ره) در اواخر عمرشان با مخاطب قرار دادن روحانیون و حوزه های علمیه، منشور روحانیت را به تحریر درآوردند، افزود: "وصیت‌نامه‌ی" حضرت امام(ره)، عصاره‌ی اندیشه‌های ایشان است. در وصیت‌نامه امام راحل حتی به اندازه‌ی یک سطر هم محافظه کاری، سهل انگاری و سازش کاری  دیده نمی‌شود و سطر به سطر وصیتشان، سرشار از انقلابی گری است.
 
وی بقای انقلاب اسلامی را با روحیه انقلابی‌گری دانست، یادآور شد: انقلابی‌گری یکی از اشتراکات فکری و رفتاری امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری است.
 
وی پیروزی انقلاب اسلامی ایران را یکی از معجزه‌هایی دانست که توسط امام خمینی(ره) رقم خورده است، افزود: جمله‌ی امام خمینی(ره) مبنی بر این‌که «باور کنید که ما می‌توانیم» را هرگز نباید فراموش کنیم، چرا که این جمله معجزه می‌کند و امام(ره) "ما می‌توانیم" را به پیکره‌ی جامعه اسلامی و جوانان تزریق کرد.
 
 جمالپور بیان کرد: اگر از برهه‌های سخت(جنگ، ناامنی های اوایل انقلاب و...) عبور کرده و استوار ایستادیم، به برکت اعتقاد به جمله‌ی "ما می‌توانیم" بود و این جمله در منویات مقام معظم رهبری نیز بسیار مورد تاکید قرار می‌گیرد.
 
وی با تاکید بر این‌که امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری برای مردم الهام بخش و الگو هستند، افزود: به عین شاهدیم که نامه ی مقام معظم رهبری به جوانان غرب چه انعکاس‌هایی داشت؛ این یک پیروزی علمی، دینی، فرهنگی و عقیدتی است.
 
وی با تاکید بر این‌که مقام معظم رهبری یکی از شخصیت های نافذ در جهان است، گفت: امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری برخی از واژه های مقدس را نجات دادند. در عصر انقلاب معنای بسیاری از واژه ها(آزادی، عدالت، معنویت، حقوق و...) ترور شده بود اما امام(ره) و مقام معظم رهبری با تداوم و استمرار بر صراط مستقیم این واژه ها را نجات دادند.
 
جمالپور با تاکید بر این‌که نه تنها ما، بلکه جهان در برابر امام(ره) و مقام معظم رهبری مدیون است، اظهار کرد: باید این مسیر(مسیر انقلاب و آرمان های امام(ره)) را ادامه دهیم و نسبت به ترویج و تبیین اندیشه‌های ناب این دو بزرگوار تلاش کنیم.
  رفتار و گفتار امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری در یک منظومه فکری است
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان نیز در این نشست تخصصی با بیان این‌که اگر بخواهیم انقلاب را تبیین کنیم باید اندیشه‌های‌ ناب امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری تبیین شود، تاکید کرد: رفتار و گفتار امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری در یک منظومه فکری است.
 
عزیز جوانپور با اشاره به این‌که امام(ره) در موضوعات مدیریتی به جوانان اعتماد می‌کرد و این دیدگاه در مقام معظم رهبری نیز وجود دارد، گفت: مقام معظم رهبری نیز همانند امام(ره) به جوانان اعتماد کرده و توجه بسیاری دارد و حتی ائمه‌ی جمعه را نیز از بین جوانان انتخاب می‌کنند.
 
وی با تاکید بر این‌که فقیه حکیم با فقیه غیرحکیم تفاوت‌هایی دارد، افزود: در بحث ولایت فقیه صرفا موضوع فقه مطرح نبوده و خصوصیاتی که توسط بزرگان و فلاسفه(فارابی و...) در طول تاریخ برای ولایت فقیه مطرح کرده‌اند در ابتدا حکمت و بعدا فقه بوده است. امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری نیز فقهای حکیمی هستند.
 
جوانپور با تاکید بر این‌که حکمت، از جمله ویژگی‌های بارز امام راحل و مقام معظم رهبری است، افزود: در بحث ولایت فقیه صرفا مرجعیت و فقه مطرح نبوده بلکه حکمت(حکمت سیاسی،  اداره جامعه، اداره امورات، اقتصاد و...) و عقلانیت نیز جزو اصول آن است.
 
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان با بیان این‌که امام(ره) بسیار بر روی مردم و به ویژه محرومان تاکید داشت، خاطرنشان کرد: امام(ره) دنیا طلبی را آفت می‌دانسته و همواره بر انقلابی گری و اخلاص در برابر خداوند تاکید می‌کردند.
 
"معنویت، عقلانیت و عدالت" ابعاد اصلی مکتب امام راحل است
مدیر گروه ارتباطات دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز نیز در این نشست تخصصی با اشاره به دیدگاه‌ها و منویات مقام معظم رهبری در رابطه با امام خمینی(ره) بیان کرد: حضرت آقا، زمانی که در مورد امام(ره) صحبت می‌کنند، آرمان و یا اصول امام(ره) را مورد توجه قرار داده اند.
 
مهران صمدی با طرح این سوال که چرا باید شخصیت امام(ره) در جامعه اسلامی تبیین شود؟ گفت: طبق منویات مقام معظم رهبری موجودیت و شخصیت امام(ره) باید از سه آسیب «تبیین غلط، به فراموشی سپرده شدن و پنهان ماندن» در امان بماند.
 
وی با اشاره به منویات مقام معظم رهبری در خصوص این‌که باید شخصیت امام راحل به گفتمان تبدیل شود، خاطرنشان کرد: طبق نظر مقام معظم رهبری، گفتمان یعنی آن فکر رایج و مطالبه‌ی عمومی مردم؛ وقتی چیزی به مطالبه‌ی عمومی تبدیل شود، به عمل نزدیک خواهد شد.
 
وی با طرح این سوال که چرا یک عده دنبال تحریف یا تخریب شخصیت امام(ره) هستند؟ طبق منویات مقام معظم رهبری، دو ویژگی "بصیرت کامل و قاطعیت تمام" امام راحل سبب دشمنی دشمنان با وی می‌شد و هدف دشمنان از تخریب امام راحل در راستای پاک کردن راه و خطی می‌باشد که ترسیم کرده است.
 
طبق گفته مقام معظم رهبری "معنویت، عقلانیت و عدالت" ابعاد اصلی مکتب امام راحل است، خاطرنشان کرد: این سه مورد باید در کنار هم دیده شوند.
 
صمدی گفت: طبق منویات مقام معظم رهبری، انتخاب مردم سالاری دینی برای نظام اسلامی، سرسختی و عدم انعطاف او در برابر با دشمن مهاجم، تزریق روح اعتماد به نفس و خوداتکایی در ملت، تدوین قانون اساسی و تفهیم این موضوع به مردم که آن‌ها مالک و صاحب کشور هستند از جمله مصادیق عقلانیت مکتب امام راحل است.
 
وی با تاکید بر این‌که طبق گفته‌های مقام معظم رهبری "اخلاص" نماد معنویت مکتب امام راحل بود، افزود: مکتب سیاسی امام راحل نیز شاخص‌هایی دارد که شاخص‌های آن به ترتیب درهم تنیدگی معنویت و سیاست، اعتقاد راسخ و صادقانه به نقش مردم، نگاه بین المللی و جهانی، پاسداری از ارزش ها و متمرکز نبودن مسئولیت است.
 
وی با بیان این‌که منظومه فکری مقام معظم رهبری کاملا در منظومه ی فکری امام راحل است، افزود: طبق منویات مقام معظم رهبری به ترتیب، صبر، بی اعتنایی به ذخارف دنیا، تقوا، نظم، شجاعت، حکمت، قانون گرایی، اخلاص، صراحت، اعتماد به خداوند، توکل و حسن ظن به خدا، زمان شناسی، اعتماد به مردم، اراده ی پولادین، پیگیری و خستگی ناپذیری، صبر و یقین، تواضع، مظهر نوآوری علمی و تبحر در فقه و اصول، روی گردانی از مقام، هوشیاری و تیزفهمی، غیرت دینی، خردمندی و دانایی و... از جمله ویژگی‌های شخصیتی حضرت امام(ره) است.
 
صمدی با تشریح خط امام راحل از منظر مقام معظم رهبری، گفت: بازگشت به اسلام ناب محمدی، تعقیب هدف اسلامی و حاکمیت اسلامی در صحنه ایمان و عمل، ایستادگی در برابر تحمیل و نفود قدرت های خارجی و عدم سازش با این قدرت‌ها، اهتمام به تعبد و عمل فردی و همچنین ایستادگی در برابر سلطه ی شیطان نفس و وسوسه‌های نفسانی، اهمیت دادن به توانایی ملت ها و اصل دانستن آن ها، اصرار بر وحدت مسلمین و مبارزه با تفرقه افکنی استکبار و... از جمله ویژگی‌های خط امام راحل است.
 
وی با بیان این‌که امام راحل بر روی "حج و نماز جمعه" به عنوان سربندهای اساسی تاکید کرد و این موارد را به رویدادی "سیاسی-عبادی" تبدیل کرد، تاکید کرد: احیای اسلام، اعاده‌ی روح عزت به مسلمین، دادن احساس درک امت اسلامی به مسلمانان، ازاله‌ی یکی از مرتجع ترین، پلیدترین و وابسته‌ترین رژیم های منطقه و جهان(رژیم پهلوی)، ایجاد حکومتی بر مبنای اسلام، ایجاد نهضت اسلامی در عالم و... از جمله کارهای شاخص امام راحل بود.
 
وی با اشاره به درس‌هایی که از حرکت های امام(ره) می‌توان گرفت نیز گفت: وحدت کلمه، حفظ انسجام، محبت و دور ریختن عوامل تفرقه و اختلاف، حضور عمومی در صحنه،  پرهیز از غرور، ارتباط مستمر مسئولان با مردم و پرهیز از تکیه به ثروت و قدرت برای گرفتن مسئولیت از جمله‌ی این درس‌هاست، اسلام هدف انقلاب است، سربازان این انقلاب مستضعفان و پابرهنگان و... هستند، عمل و اقدام برای نتیجه نیست.
 
وی با بیان آرمان های امام راحل نیز گفت: عدالت اجتماعی، ترجیح پابرهنگان بر دیگران، حمایت مردم از مسئولان و آن را فریضه دانستن، تکیه مردم بر توان خود، مقابله با استکبار، خط جدایی از ابرقدرت‌ها و قدرت‌های دخالت کننده، بزرگ و اصلی شمردن ماجرای فلسطین، مبارزه با قدرت های ظالم، اصرار فراوان بر استقلال حقیقی و همه جانبه ملت، پافشاری فراوان بر اصول دینی و شرع و فقه، مرعوب نشدن در مقابل قدرت های جهانی  و... نیز از جمله آرمان‌های امام راحل است.
 
صمدی با بیان این‌که ویژگی‌ها و اندیشه‌ها و آرمان‌های امام راحل به ویژه برای نسل سوم و چهارم باید به سلسله مباحث مستمری تبدیل شود، گفت: امام راحل و مقام معظم رهبری در یک خط فکری هستند و دلدادگی و غرق بودن در شخصیت امام(ره) را در منویات مقام معظم رهبری مشاهده می‌کنیم.
 
جوان باوری و جوان پروری از جمله ویژگی‌های بارز امام راحل بود
معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان نیز در این نشست تخصصی بیان کرد: در دنیای کنونی و قرن های اخیر شخصیتی همانند امام(ره) به دنیا نیامده است. امام(ره) به دلیل ایمان محکم و استوارش هیچ واهمه ای از قدرتمندان جهان نداشت.
 
طاهر علمی گفت: امام(ره) با مستضعفان جهان ارتباط مردمی داشت و اکنون شاهدیم که در روز جهانی قدس در اکثر کشورها شعار "مرگ بر آمریکا" بر اوج رسیده و مردمان عکس امام(ره) را در دستان خود می‌گیرند؛ این موضوع نشان می‌دهد که پیام‌های سیاسی و اجتماعی امام(ره) به گوش جهانیان رسیده است.
 
وی با بیان این‌که طبق منویات مقام معظم رهبری، امام(ره) انسانی خردمند، هوشیار و با ارده‌ای پولادین بود، افزود: اخلاص در کار اساس حیات وی بود و امام(ره) امیدش به دانش آموزان و نسل جوان بود.
 
وی با اشاره به این‌که جوان باوری و جوان پروری از جمله ویژگی‌های بارز امام راحل بود، افزود: امام راحل جوانان را باور کرد و انقلاب پیروز شد و همچنین انقلاب دوم به وقوع پیوست و دفاع مقدس به پیروزی رسید. او به جوانان اعتماد داشت.
 
معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان با بیان این‌که امام(ره) خداشناس، دشمن شناس، دوست شناس و وقت شناس بود، افزود: دشمنان تصور می کردند که جامعه‌ی بعد از ارتحال امام(ره) از هم گسیخته می‌شود، در حالی که مقام معظم رهبری ذخیره ای الهی بود که بعد از امام راحل، پرچم ولایت و رهبری جامعه اسلامی را بر عهده گرفتند.
 
وی با بیان این‌که ویژگی ها و خصوصیات امام راحل را در وجود مقام معظم رهبری مشاهده می کنیم، اضافه کرد: خدامحوری، تکیه بر اسلام ناب محمدی، شفقت و رافت اسلامی، عدالت محوری، نفی تبعیض. طرفداری خبرگان، تکیه بر قانون، انتقادپذیری، دفاع از مظلوم، دعوت به دشمن شناسی، ساده زیستی، دوری از تبعیض و... از جمله ویژگی های مقام معظم رهبری است.
 
وی ادامه داد: این‌که مقام معظم رهبری برای در بحران‌های فکری، سیاسی و اجتماعی در میان جمعیت حاضر می‌شود، نشان می‌دهد که ایشان یک رهبر مردمی و موردقبول مردم هستند.
 
علمی با اشاره به نامه‌ی مقام معظم رهبری به جوانان غرب، اظهار کرد: مقام معظم رهبری از موضع یک رهبر دینی با جوانان غرب مکاتبه می‌کند و این نامه نشان دهنده ی شناخت کامل ایشان از عملکرد رسانه های غربی و تاثیر آن بر آگاهی جوانان است.
گزارش از: مهری هاشم زاده- خبرنگار ایسنا در آذربایجان شرقی Normal 0 false false false EN-US X-NONE FA /* Style Definitions */ table.MsoNormalTable {mso-style-name:"Table Normal"; mso-tstyle-rowband-size:0; mso-tstyle-colband-size:0; mso-style-noshow:yes; mso-style-priority:99; mso-style-parent:""; mso-padding-alt:0cm 5.4pt 0cm 5.4pt; mso-para-margin-top:0cm; mso-para-margin-right:0cm; mso-para-margin-bottom:10.0pt; mso-para-margin-left:0cm; line-height:115%; mso-pagination:widow-orphan; font-size:11.0pt; font-family:"Calibri","sans-serif"; mso-ascii-font-family:Calibri; mso-ascii-theme-font:minor-latin; mso-hansi-font-family:Calibri; mso-hansi-theme-font:minor-latin; mso-bidi-font-family:Arial; mso-bidi-theme-font:minor-bidi;}
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.