مشاور استاندار آذربایجان شرقی در امور روحانیت تاکید کرد: تمامی سعادت‌ها و شقاوت‌ها ریشه در تربیت خانوادگی دارد.
به گزارش ایسنا، منطقه آذربایجان شرقی، حجت‌الاسلام قهرمان احمدی در نشست تخصصی اندیشه آفتاب در پردیس الزهرا (س) دانشگاه فرهنگیان تبریز با بیان این مطلب اظهار کرد: هندسه خلقت و نظام آفرینش، بنای مستحکمی به نام خانواده را به وجود آورده است که از نظر جامع شناسی، کوچک‌ترین واحد و از نظر عظمت، بزرگ‌ترین است، زن و مرد با وجوهات مشترک که "هم کفو بودن" نیز نامیده می‌شود، تشکیلات مستحکم و منسجم خانواده را تشکیل داده و تا پایان عمر به آن شکل می‌دهند.
وی اضافه کرد: زن و مرد، ترکیب مقدسی از عقل و عاطفه هستند که زن، نماد عاطفه و مرد به عنوان سنبل و نماد تعقل، کانون خانواده را تشکیل داده و فرزندانشان را تربیت می‌کنند، تربیت خانواده بر سایر روش‌های تربیتی، برتری داشته و پدر و مادر عنصر اصلی این تربیت به شمار می‌آیند.
وی با تاکید بر نقش پررنگ مادر در تربیت فرزندان، عنوان کرد: با توجه به سر و کار داشتن بیشتر مادر با فرزندان، مادر سهم بیشتری از پدر در امور تربیتی داشته و پدر نیز در امور مدیریت خانواده، نقش مهمی ایفا می‌کند. 
مشاور استاندار در امور روحانیت در ادامه با اشاره به نقش زنان در موفقیت اعضای خانواده گفت: از نظر جامعه شناسی، پشت هر مرد موفقی یک زن قرار دارد و هر جا که یک فرد موفق، بزرگ و باعظمت می‌بینیم، مادر یا همسر موفقی پشت سر او بوده است، به طوری که امام خمینی (ره) نیز بارها به نقش حاجیه خانم "سقفی" در زندگیشان اشاره کرده‌اند.
وی ادامه داد: هیچ فردی نمی‌تواند جای همسر را برای یک فرد پر کند، این همسران هستند که در لحظات شادی و خوشی کنار هم هستند، هیچ فردی مانند یک خانم، نمی‌تواند در لحظات خطیر زندگی، نقش مهمی را برای همسرش ایفا کند.
وی با تاکید بر جایگاه زنان در اندیشه‌های امام بیان کرد: امام (ره) زنان را دارای جایگاه متعالی می‌دانستند، جامعه‌ی بدون زن، جامعه‌ای پرخاشگر، پر از خشونت و عاری از صفا و صمیمیت خواهد بود.
احمدی در پایان خاطرنشان کرد: اشتغال زنان نباید باعث تضعیف نقش مادری و نقش عاطفی آنان در خانواده شود، به طوری که کار کردن پاره وقت، سبب مادری کردن نیمه وفت شود.
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.