به گزارش ایرنا، امین رفیعی روز پنجشنبه در جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید شهرستان بناب با بیان اینکه در این مدت 25 هزار تن کالای غیرنفتی از گمرک این شهرستان به خارج صادر شده است، افزود: در 2 ماه ابتدای سال گذشته میزان صادرات از گمرک این شهرستان 9 هزار و 100 تن کالا بود.
وی با اشاره به آخرین وضعیت تسهیلات اشتغال پایدار روستایی در این شهرستان یادآوری کرد: سال گذشته اعتبار اولیه ای که برای این بخش در نظر گرفته شده بود 42 میلیارد ریال بود، ولی با پیگیری های انجام شده این رقم امسال به 114 میلیارد و 430 میلیون ریال افزایش یافت.
رییس ستاد تسهیل و رفع موانع تولید بناب از تصویب 20 طرح در حوزه های مختلف صنعت، کشاورزی، ورزشی و فناوری اطلاعات با اعتبار بیش از 100 میلیارد ریال در این ستاد خبر داد و گفت: از این میزان 6 طرح در حوزه های کشاورزی، گردشگری و ورزشی مورد تصویب قرار گرفت و 48 میلیارد ریال تسهیلات نیز پرداخت شده است.
رفیعی ادامه داد: تاکنون اعتبارهای مربوط به طرح های صنعت تخصیص نیافته است که مسوولان صنعت، معدن و تجارت باید پیگیری های لازم را انجام دهند.
وی یادآوری کرد: با توجه به اتمام زمین و نبود امکان واگذاری زمین در شهرک صنعتی بناب در شرایط فعلی، نیازی به استعلام از شهرک های صنعتی برای ایجاد واحدهای جدید نیست.
رفیعی افزود: احداث شهرک جدید در 500 هکتار از اراضی روستای چپقلو در حال مطالعه است و به زودی قطعات این شهرک واگذار می شود.
رییس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری بناب نیز در این جلسه با انتقاد از همکاری و عمل نکردن به تعهدات بانک گردشگری در پرداخت تسهیلات لازم برای ساخت هتل 4 ستاره بناب گفت: این هتل هم اکنون از حدود 80 درصد پیشرفت فیزیکی برخوردار است.
بهنام رحیم زاده افزود: مدتی است که روند تکمیل این طرح به علت تخصیص نیافتن اعتبارها با کندی پیش می رود و پیمانکار آن به دلیل خلف وعده مسوولان بانک گردشگری تحت فشار است.
وی یادآوری کرد: در طرح های مربوط به گردشگری معمولا 80 درصد اعتبارها به صورت تسهیلات و 20 درصد بقیه آورده سرمایه گذار است در حالی که در طرح هتل چهار ستاره بناب 60 درصد اعتبارهای هزینه شده از سوی مجری طرح پرداخت شده است.
رییس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری بناب اظهار داشت: امسال برای تکمیل زیرساخت های حوزه گردشگری این شهرستان 42 میلیارد ریال اعتبار تخصیص یافته است.
رحیم زاده با اشاره به آماده سازی زیرساخت های لازم در اماکن تفریحی این شهرستان بر لزوم رفع مشکل آب شرب مرکز گردشگری روستای 'دوش' تاکید کرد.
شهرستان 140 هزار نفری بناب در 110 کیلومتری جنوب تبریز مرکز استان آذربایجان شرقی واقع شده است.
8023/518
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.