اکبر فتحی روز چهارشنبه در جلسه مشترک هماهنگی جذب اعتبارات مکانیزاسیون کشاورزی سال 97 گفت: بازسازی و نوسازی ناوگان مکانیزاسیون کشاورزی در جهت افزایش بهره وری در امر تولید ضروری است.
وی با بیان اینکه افزایش ضریب مکانیزاسیون در بهبود عملکرد و بهره وری تولید نقش بسزایی دارد، افزود: با وجود کسب رتبه سوم آذربایجان شرقی در جذب اعتبارات مکانیزاسیون کشاورزی، وضعیت کنونی مطلوب نیست.
مدیرعامل شرکت تراکتورسازی ایران نیز در این جلسه با بیان اینکه در تهیه و تامین قطعات و تولید تراکتور بیش از 90درصد به خودکفایی رسیده ایم، گفت: درصدد خودکفایی 100 درصدی هستیم .
ابوالفتح ابراهیمی با بیان اینکه صنعت تراکتورسازی از پویاترین صنایع کشور است و همچنان با پویائی به کار خود ادامه می دهد، گفت: در صنعت تراکتورسازی و صنایع وابسته 200 هزار شغل به طور مستقیم و غیرمستقیم ایجاد شده است.
وی گفت: با وجود رقابت های جهانی، تراکتورسازی حضوری فعال در عرصه جهانی دارد و باید در راستای حمایت از کالای ایرانی از واردات تراکتورهای خارجی جلوگیری کرد.
ضریب مکانیزاسیون کشاورزی در آذربایجان شرقی 1.73 اسب بخار است.
در استان آذربایجان شرقی از مجموع 33 هزار و 138 دستگاه انواع تراکتور موجود، تعداد تراکتورهای زیر 13 سال 12 هزار و 53 دستگاه است.
تسهیلات اعتباری خط 6 مکانیزاسیون کشاورزی کشور 12 هزار میلیارد ریال است که اردیبهشت امسال به شعب بانک کشاورزی ابلاغ شده است.
پرداخت این تسهیلات از سال 1392 به منظور بهبود بهره وری از طریق افزایش ضریب مکانیزاسیون آغاز شد.
3071
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.