شهردار تبریز از احداث پارک 10 هکتاری باغشمال خبر داد و گفت: مسابقه‌ی طراحی این پارک در حال انجام است.
به گزارش ایسنا، منطقه آذربایجان شرقی، ایرج شهین باهر در جلسه علنی شورای شهر، با بیان این‌که توسعه و جلوگیری از تغییر کاربری فضای سبز سیاست مدیریت شهری است، اظهار کرد: شهرداری تبریز طی شش ماه گذشته چهار پروژه پارک محله‌ای آغاز کرده و افتتاح هم کرده است که طبق پیش بینی سه پارک محله‌ای طی 20 روز افتتاح می‌شود.
وی ادامه داد: در کنار پارک‌های محله‌ای، فاز اول پارک بزرگ تبریز به وسعت 20 هکتار احداث می‌شود.
شهین‌باهر با بیان این‌که طی شش هفت سال گذشته حدود 300 هکتار از فضای سبز تبریز تغییر کاربری داده شده است، ادامه داد: اکنون شهرداری به دنبال جلوگیری از هرگونه تغییر کاربری و افزایش سرانه‌ی فضای سبز شهر است.
وی خاطرنشان کرد: آقای استاندار اخیراً دستور داده مجموعه مسکونی متعلق به راه و شهرسازی به فضای سبز تبدیل شود که چنین اتفاقاتی در تاریخ تبریز بی‌نظیر است.
شهردار تبریز سال گذشته 110 هزار اصله نهال کاشته است، گفت: همچنین 35 هزار اصله درخت میوه به طور رایگان بین شهروندان توزیع شده و بیش از پنج میلیون بوته گل نیز در سطح تبریز کاشته شده است.
وی با بیان این‌که به دنبال تجهیز پارک‌ها برای حضور شهروندان هستیم، اظهار کرد: پل سبز از میرداماد به عباس میرزا احداث شده و تا عید فطر به بهره برداری می‌رسد، همچنین مسابقه‌ی طراحی پل باغ از ائل گلی به ائل باغی نیز در حال برگزاری است.
شهین باهر با بیان این‌که شهرداری نهایت تلاش را برای اجرای سیاست‌های شورا در قبال تبلیغات شهری انجام می‌دهد، گفت: عناصر نازیبایی در جداره‌ی خیابان‌ها جمع آوری شده و طرح تفصیلی تبلیغات شهری در حال تهیه است.
وی در بخش دیگر سخنانش از انعقاد تفاهم نامه با دانشگاه تبریز برای ایجاد دریاچه مصنوعی خبر داد و بیان کرد: همچنین پارک خلعت پوشان نیز با همکاری دانشگاه تبریز در حال تکمیل است.

انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.