به گزارش ایرنا، ایرج شهین باهر روز یکشنبه در جلسه شورای اسلامی این شهر افزود: برای جبران فقر فضای سبز تبریز برنامه های متعددی در مناطق مختلف شهرداری از قبیل ایجاد بوستان های محله ای، ساماندهی بوستان بزرگ تبریز و جلوگیری از تخریب فضای سبز و قطع درختان اجرا می شود.
شهردار تبریز اظهار داشت: امسال 100 میلیارد ریال نیز برای ساماندهی و اجرای بوستان بزرگ تبریز اعتبار پیش بینی شده که با این مقدار اعتبار در این بوستان پیاده رو، آلاچیق و امکانات لازم ایجاد می شود.
وی گفت: با اجرا و تکمیل طرح «بوستان بزرگ تبریز» می توان در مسیر تحقق طرح جامع این شهر در توسعه فضای سبز و کاهش بار ترافیکی جاده ایل گلی گام برداشت.
شهردار تبریز با تاکید بر اینکه زمین های صیفی کاری و سبزی کاری حکم آباد بخشی از محدوده پارک بزرگ تبریز است، اظهار داشت: حفظ کاربری مزروعی به عنوان منطقه بیولوژیکی بوستان بزرگ تبریز ضروری است.
شهین باهر افزود: در مرحله اول اجرای این طرح، تعریض مسیرهای منتهی به بوستان، حصارکشی ضلع شمالی، احداث پارکینگ و مراکز اقامتگاهی و مجموعه های ورزشی انجام می شود.
وی با اشاره به تشکیل پرونده های رفع تصرف بخشی از بوستان بزرگ تبریز ادامه داد: تاکنون 6 هکتار از محدوده بوستان رفع تصرف شده و برای 30 هکتار دیگر نیز پرونده رفع تصرف تشکیل شده است.
شهردار تبریز با تاکید بر لزوم توجه جدی به افزایش درآمدهای پایدار شهرداری گفت: موضوع های مختلفی برای همکاری با بخش خصوصی مطرح است که یکی از مهمترین آن ها مشارکت در احداث شبکه فیبر نوری تبریز است.
شهین باهر اظهار داشت: اجرای خط 2 قطار شهری با پیگیری فاینانس 50 درصد سهم دولت تسهیل و تسریع می شود.
شهر 1.8 میلیون نفری تبریز دارای 10 منطقه شهرداری است.
کمبود فضای سبز از جمله مشکلات مبتلابه کلان شهر 1.8 میلیون نفری تبریز در 2 دهه اخیر محسوب می شود.
هر چند مسوولان نهادهای ذیربط در آمارهای رسمی از سرانه فضای سبز حدود 12 مترمربع در تبریز سخن می گویند، اما کارشناسان امر معتقدند که سرانه فضای سبز تبریز حدود نیمی از این رقم است.
تبریز تا اواسط دهه 1370 شمسی از سرسبزترین شهرهای ایران و به 'باغ شهر' معروف بود و باغ های گسترده و وسیع این شهر که در چهار جهت جغرافیایی گسترده شده بود، هوای آن را تلطیف و خنک می کرد.
از آن زمان تا به امروز، در فاصله زمانی حدود 2 دهه، بیش از 90 درصد باغ های تبریز دستخوش ویرانی های ناشی از توسعه افقی شهر و قد کشیدن سازه های بتونی بی قواره شد.
8023/518
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.