به گزارش ایرنا، حجت الاسلام علی مصائبی روز چهارشنبه در آیین تودیع و معارفه رووسای پیشین و جدید اداره اوقاف شهرستان میانه افزود: برنامه ریزی اداره کل اوقاف بر سنددارشدن 100 درصدی موقوفات استان تا سال 1400 است.
وی ادامه داد: امیدواریم در رسیدن به این هدف شاهد تعامل و همراهی ارگان ها و نهادها از جمله اداره ثبت اسناد برای اخذ سند باشیم.
مصائبی کاهش تعدی و تجاوز به موقوفات، کاهش اختلاف و صدور سند جعلی و کاهش معارض را از جمله مزایای اخذ سند و تثبیت موقوفه عنوان کرد و گفت: در بحث اخذ سند، شهرستان میانه نسبت به سایر شهرستان ها عقب مانده و علت آن عدم استقرار اداره اوقاف و امور خیریه بود که این مشکل رفع شد.
حجت الاسلام مصائبی با اظهار خرسندی از اینکه در شهرستان میانه نسبت به سایر شهرستان ها شاهد موقوفه خواری چشمگیر نیستیم و تعدی و تجاوز به موقوفات بسیار اندک است، افزود: امیدواریم با احیای موقوفات در شهرستان از جمله در بخش ها بتوانیم موقوفات شهرستان را به جایگاه خود برسانیم.
وی رساندن امامزادگان به قطب فرهنگی را شعار امسال اوقاف و امور خیریه خواند و گفت: در بحث بقاع نیز با شهرستان همکاری لازم را می کنیم زیرا بقاع متبرکه به عنوان مراکز مذهبی که مراجعه کنندگان زیادی دارد، بهترین محل حضور توریست های مذهبی است.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان افزود: به جهت ویژه بودن شهرستان تلاش مسئولان استانی رفع مشکل اوقاف شهرستان در اسرع وقت است که از مسئولان شهرستان، دستگاه قضایی و اداره ثبت اسناد و املاک نیز خواهان همکاری هستیم.
شهرستان میانه با جمعیت 190 هزار نفر، دارای چهار بخش، پنج شهر، 17 دهستان و بالغ بر 330 پارچه روستاست که در فاصله 165 کیلومتری جنوب شرقی تبریز واقع است.
6132/7231/6183
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.