علی جهانگیری روز سه شنبه در نشست هم اندیشی توسعه تجارت خارجی با تقدیر از تلاش‌های صادرکنندگان در پیشبرد اهداف اقتصادی کشور، گفت: صادرکنندگان نیروهای ارزش آفرین کشور هستند.
وی ایجاد هلدینگ‌های صادراتی را از جمله راهکارهای موفقیت توسعه تجارت خارجی استان دانست و افزود: موافق تشکیل هلدینگ‌ها با محوریت بخش خصوصی هستیم و برای تحقق آن از هیچ تلاشی فروگذار نمی کنیم.
جهانگیری خواستار تدوین برنامه توسعه صادرات استان با عنوان سند توسعه تجاری از سوی بخش خصوصی شد و گفت: انتظار داریم صادرکنندگان با تدوین این سند هر یک درصد میزان افزایش صادرات خود و شرایط تحقق آن را اعلام و هرچه سریع‌تر برای بررسی و رفع موانع، به مدیران استانی ارائه کنند.
وی خاطرنشان کرد: ایجاد زیرساخت حوزه تجارت خارجی استان با شتاب و همت بیشتری در حال پیگیری است.
رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت آذربایجان‌شرقی نیز با اشاره به اقدامات صورت گرفته در حوزه تجارت خارجی گفت: سال گذشته به همت مسولان و تلاش تجار استان شاهد ثبت رقم 2.4 میلیارد دلاری صادرات انواع کالاهای غیرنفتی استان از گمرکات کشور بودیم.
حسین نجاتی افزود: امسال نیز با توجه به برنامه‌ها و حمایت‌های دولت و مدیریت مسولان استانی افزایش این رقم دور از دسترس نیست.
وی تدوین برنامه و ارائه پیشنهاد از سوی بخش خصوصی برای توسعه صادرات استان را مهم‌ترین هدف این جلسه دانست و گفت: یافتن بهترین راه حل و رسیدن به اهداف صادراتی و توسعه تجارت خارجی مهم‌ترین دستاورد این چنین جلسات است.
یکی از اهداف این نشست بررسی میزان افزایش سهم صادرات کالاهای غیرنفتی استان و چگونگی تحقق آن با محوریت رفع مشکلات و چالش‌های پیش روی تجار و بازرگانان استان عنوان شد و هر یک از صادرکنندگان مشکلات و پیشنهادهای خود را مطرح کردند.
آذربایجان شرقی با حدود چهار هزار واحد تولیدی فعال از قطب های مهم تولیدی و صادراتی کشور است.
در شهرک سرمایه گذاری خارجی آذربایجان شرقی در 15 کیلومتری غرب تبریز حدود یک هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری شده است.
6132/518
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.