به گزارش ایرنا، رییس دانشکده مهندسی برق و کامپیوتر دانشگاه تبریز در مراسم افتتاح این کنفرانس 2 روزه، برگزاری این اتفاق علمی در تبریز را آغاز جدیدی برای همکاری و تعامل بیشتر صنایع با دانشگاه‌ها خواند و افزود: در حال حاضر صنایع مختلف کشور و آذربایجان‌شرقی با چالش‌ها و مشکلات متعددی روبرو هستند و می ‌توانند در زمینه‌های مختلف از دانشگاه ها بهره بگیرند چون رفع این مشکلات در توان علمی دانشگاها و اساتید است.
علی دائی‌ کوزه‌کنانی اظهار کرد: کنفرانس دستاوردهای نوین مهندسی برق در معادن و صنایع معدنی به صورت چالش ‌محور برگزار می ‌شود و هدف اصلی آن برطرف کردن مسائل موجود در حوزه معدن و صنایع معدنی است.
وی اضافه کرد: با برگزاری این کنفرانس زمینه برای ایجاد فناوری های نوین داخلی از ایده تا عمل فراهم خواهد شد و مرکز رشد واحدهای فناوری دانشگاه جهت تعریف هرگونه استارت‌آپ های علمی و پژوهشی متناسب با نیازهای معادن و صنایع معدنی در طول برگزاری کنفرانس آماده است.
وی با اشاره به ظرفیت‌های دانشکده فنی دانشگاه تبریز، گفت: هم اکنون این دانشکده با داشتن 60 عضو هیات علمی، 30 آزمایشگاه مجهز، چندین مرکز و قطب علمی و افزون بر دو هزار دانشجو یکی از دانشکده‌های بزرگ و تاثیرگذار دانشگاه است.
به گزارش ایرنا، استاندار آذربایجان‌ شرقی نیز در این مراسم با بیان اینکه دانشگاه و صنعت دو رکن مهم و تاثیرگذار توسعه در هر جامعه ‌ای است، گفت: ارتباط صنعت و دانشگاه موجب توسعه رونق اقتصادی می‌ شود و از این رو ضروری است متولیان این حوزه برای حل مشکلات و برخی چالش‌های پیش روی جامعه بیشتر با همدیگر تعامل داشته باشند.
مجید خدابخش افزود: امروزه با توجه به پیشرفت‌های اخیری که در دنیا در عرصه صنایع مختلف صورت گرفته، ضروری است صنایع کشورمان نیز برای رقابت با بازارهای جهانی به تکنوژی روز دنیا مجهز شوند.
وی ادامه داد: این کنفرانس فرصت مناسب و ارزشمندی برای توسعه همکاری و ارتباط صنایع و دانشگاه‌ها در راستای استفاده از ظرفیت‌های همدیگر برای پیشبرد اهداف تعیین شده است.
خدابخش اضافه کرد: هم اکنون در دانشگاه‌های استان و در راس آنها دانشگاه تبریز ظرفیت‌های بسیار مناسبی وجود دارد که باید از آنها برای رشد و شکوفایی این استان در بخش‌های مختلف بهره‌مند شد.
وی با بیان اینکه آذربایجان‌شرقی با دارا بودن بیشترین ذخایر ماده معدنی در کشور، به عنوان یکی از محورهای اصلی توسعه به شمار می‌رود، گفت: ما مسوولان اجرایی نیز به کمک نخبگان و اساتید دانشگاه‌های استان در حد توان از صاحبان صنایع حمایت خواهیم کرد.
دانشگاه تبریز با حدود 20 هزار نفر دانشجو دومین دانشگاه باسابقه کشور بعد از دانشگاه تهران محسوب می شود و ظرفیت های فراوانی برای توسعه همکاری با صنایع و معادن دارد.
3038/518
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.