به گزارش ایرنا، مهدی نوید ادهم روز دوشنبه در مراسم تجلیل از 39 معلم نمونه استان آذربایجان شرقی در تبریز گفت: معلم خوب کسی است که در کنار آموزش به ارتقای مهارت ها نیز توجه کند.
وی با طرح این سوال که پایتخت آموزشی و تربیتی کشور چه ویژگی هایی باید داشته باشد، ادامه داد: استانی می تواند به این عنوان دست یابد که کودکان و نوجوانان را در مدارس متناسب با تحولات محیطی و اقتضای زمان تربیت کنند و به عبارتی آنان را برای زندگی در آینده نه برای زمان حال پرورش دهند.
وی افزود: مدارس ما باید محلی برای آموزش مهارت های زندگی، نحوه استدلال کردن و حل مشکل باشد.
وی اظهار کرد: نوجوانان ما امروز بیش از هر زمان دیگر نیاز دارند تا با افکار شهید مطهری آشنا شوند تا بتوانند پاسخ نیازهای خود را بیابند.
نوید ادهم با بیان این که رصد عملکرد استان ها یکی از وظایف شورای عالی آموزش و پرورش است، گفت: استان آذربایجان شرقی از لحاظ سخت افزاری و نرم افزاری سیر تکاملی را طی کرده است .
دبیر کل شورای عالی آموزش و پرورش اظهار کرد: هفته گرامی داشت مقام معلم فرصتی ارزشمند برای تجلیل از کسانی است که در یک سال گذشته هدفمند تلاش کرده و دستاورد داشته اند.
وی با بیان این که یکی از مباحث جدی در سند تحول این است که نظام آموزشی ما به نهاد فرهنگی و تربیتی تبدیل شود، اظهار کرد: هر چند آموزش لازم است ولی کافی نیست و ما باید کودکان و نوجوانان را در همه زمینه ها تربیت کنیم و خوب زیستن و چگونه زیستن را به آن ها یاد دهیم.
نوید ادهم اضافه کرد: با این نگاه، معلم موفق کسی نیست که فقط خوب درس می دهد بلکه کسی است که مهارت را نیز به دانش آموزان آموزش می دهد.
وی تاکید کرد: برای تحقق چنین امری آموزش و پرورش نیازمند همکاری سایر دستگاه ها و نهاد ها است و باید همه باور کنیم که کودکان و نوجوانان امروز سرمایه جامعه ما هستند.
یونسکو 5 اکتبر را به عنوان روز جهانی معلم نام گذاری کرده است ولی در کشور ما 12 اردیبهشت سالروز شهادت دکتر مطهری به عنوان روز معلم گرامی داشته می شود.
3071
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.