نماینده مردم بستان آباد با تاکید بر لزوم تسهیل روند کسب و کار تولیدگران داخلی گفت: ما باید حتما در حوزه اخذ مالیات از تولیدکنندگان داخلی تجدیدنظر کنیم.
محمد وحدتی هلان در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به بازدید اخیر مقام معظم رهبری از نمایشگاه کالای ایرانی و توصیه‌های ایشان درخصوص تسهیل روند کسب و کار داخلی گفت: در این خصوص در مجلس کارهای خوبی صورت گرفته است. ما قوانین خوبی در این باره داریم. هنگامی که محصولات داخلی داریم نباید مواد مشابه آنها از خارج از کشور وارد شود.
وی با تاکید بر مبارزه جدی با قاچاق کالا و سختگیری در ارائه مجوز برای واردات کالاهای مشابه کالاهای داخلی گفت: بیشتر مسئولیت این موضوع بر دوش دولت است. دولتمردان باید در این حوزه آستین‌ها را بالا بزنند و به صورت جدی وارد عمل شوند. نباید اجازه ورود کالاهای خارجی که مشابه آن در داخل کشور وجود دارند، داده شود. باید در حوزه قاچاق کالا مبارزه جدی صورت گیرد.
نماینده مردم بستان‌آباد با اشاره به سفر اخیر رئیس‌جمهور به تبریز گفت: در این سفر که آقای روحانی به تبریز آمده بودند، در جلسه‌ای با کارفرمایان خدمت آقای واعظی گفتم کسانی که واقعا تولیدکننده هستند و تولیداتشان باکیفیت است، باید در حوزه دریافت مالیات از آنها تجدیدنظر کنیم یا از تولیدگران داخلی مالیات گرفته نشود یا کم مالیات گرفته شود که بتوانند بر پای خودشان بایستند.
وی با تاکید بر لزوم تسهیل ارائه مجوز به تولیدگران داخلی گفت: در این حوزه اعتقاد دارم باید یک انقلاب اساسی صورت گیرد و باید دیدگاه‌ها را تغییر دهیم. در آن روز به آقای واعظی پیشنهاد دادم در استانداری‌ها از سوی معاونین اقتصادی استاندای باید ترتیبی داده شود که هر کسی درخواست مجوز برای تولید دارد در عرض 48 ساعت یا یک هفته مجوز را تحویل بگیرد نه اینکه ما کارفرما را به پشت درب ادارات مختلف بفرستیم، وی را خسته کنیم و از نتیجه ناامید شود و از کار خود دست بکشد.
وحدتی تاکید کرد: بانکها هم باید کمک کنند و صادقانه برخورد کنند. بانکها خیلی مردم را اذیت می کنند. باید در این حوزه تسهیلات خوبی در نظر بگیرند. باید پرداخت‌ها تسهیل شود. باید ترتیبی داده شود که تسهیلات به راحتی به کارفرمایان داده شود. از سویی هم کارفرمایان باید کیفیت کالا را افزایش دهند تا کالای ما بتواند با کالاهای دیگر کشورها رقابت کند تا هم در داخل از تولید داخلی استفاده کنیم و هم بتوانیم کالای خودمان را به خارج از کشور صادر کنیم.
وی در پایان افزود: اگر این موارد صورت پذیرد بازار خوبی هم برای کارگران ایجاد می شود. در حوزه بیمه هم می توان تسهیلاتی برای کارگران در نظر گرفت. طرح کارورزی طرح بسیار خوبی است. افرادی که فارغ التحصیل می شوند به کارگاه‌ها و کارخانه‌ها مراجعه می‌کنند. در آنجا کار می‌کنند و از پرداخت بیمه معاف می شوند. دولت باید به تمام مسائل جامه عمل بپوشاند. باید توجه کنیم در حوزه قوانین، قوانین خوبی هم دارد. اگر در جایی نیاز به قانون وجود داشته باشد یا نیازی بر اصلاح برخی قوانین باشد، اگر دولت به صورت لایحه آن را مطرح کند و یا خارج از موضوع لایحه آن را به ما بگوید و ما را قانع کند، ما این موضوع را به صورت طرح تصویب می کنیم تا موجب کمکی شویم.
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.