شهین صادقی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این میزان تسهیلات در اختیار 48 نفر از معتادان بهبود یافته زیرپوشش این نهاد و برای طرح های اشتغال زایی در زمینه های صنایع دستی، فرشبافی و قالیبافی به توانجویان پرداخت شد.
وی با بیان اینکه در سال گذشته دو هزار و 99 معتاد در مراکز ترک اعتیاد گلستان و اطهر بهبود یافتند گفت:در حال حاضر سه مرکز سرپایی ترک اعتیاد و چهار پایگاه سلامت اجتماعی در مناطق حاشیه ای شهر فعال بوده و در دو مرکز نیز به صورت ماهانه برای 979 نفر خدمات پیشگیری و اجتماعی ارائه می شود.
صادقی گفت: در زمینه مشاوره ازدواج برای مددجویان و خانواده های زیرپوشش بهزیستی نیز در طول سال گذشته، 600 میلیون ریال کمک هزینه مشاوره ژنتیک برای زوج های نابارور نیازمند پرداخت شده است.
وی افزود: در بخش پیشگیری از آسیب های اجتماعی نیز در این مدت، آموزش های اجتماعی برای سه هزار نفر و پیشگیری از معلولیت ها برای پنج هزار دانش آموز با همکاری آموزش و پرورش این شهرستان ارائه شده است.
صادقی ادامه داد: همچنین در این راستا یک هزار مورد مشاوره پیش از ازدواج، یک هزار آموزش زندگی برای زوج های جوان زیرپوشش و آموزش پیشگیری از اعتیاد برای 6 هزار نفر انجام شده است.
وی اضافه کرد: در زمینه غربالگری نیز، چهار هزار و 500 نوزاد از خدمات شنوایی سنجی و 12 هزار کودک سه تا پنج ساله نیز از خدمات بینایی سنجی بهزیستی بهره مند شدند.
به گزارش ایرنا، حدود 15 هزار نفر از خدمات اجتماعی و حمایتی بهزیستی در مراغه برخوردار هستند.
شهرستان مراغه با حدود 263 هزار نفر جمعیت در 127 کیلومتری تبریز، مرکز آذربایجان شرقی واقع است.
7487
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.