به گزارش ایرنا، بارش شدید باران که عصر امروز ( شنبه) در آذربایجان شرقی به ویژه تبریز آغاز شد، مشکلاتی برای رفت و آمد مردم ایجاد کرد و در برخی مناطق شهر، آب باران وارد مغازه ها و منازل شده است.
بارش شدید باران همچنین موجب بروز سیل در خیابان ها و زیرگذرها و شدت بارش در برخی مواقع موجب شد تا در برخی مناطق خودروها در سیل گرفتار شوند و از ادامه حرکت باز بمانند.
در پی بارش رگباری باران، عبور مردم از معابر و میادین مشکل شد و از جمله در خیابان های امام خمینی، میدان شهید فهمیده و ستارخان جاری شدن سیل مانع از رفت و آمد عابران پیاده در برخی مواقع شد.
در همین حال شاهدان عینی از بارش شدید تگرگ در آزاد راه پیامبر اعظم در محدوده هشترود نیز خبر داده اند به طوری که به گفته آنان تگرگ این آزاد راه را در محدوده یاد شده سفید کرد.
اداره کل هواشناسی آذربایجان شرقی هفته گذشته با صدور اطلاعیه ای از ورود سامانه جدید بارشی به استان از اواخر دیروز( جمعه) خبر داده بود.
براساس این اطلاعیه، فعالیت اصلی این سامانه از روز جمعه گذشته تا فردا یکشنبه بوده و با توجه به شدت بارش های رگباری به ویژه در نیمه جنوبی، آبگرفتگی معابر عمومی و سیلابی شدن مسیل ها دور از انتظار نیست.
معاون خدمات شهری شهرداری تبریز نیز روز شنبه در گفت و گو با ایرنا با بیان اینکه تمامی ماموران مناطق 10 گانه شهرداری در حال آماده باش و ارایه خدمات به شهروندان هستند، گفت: مشکل خاصی در معابر و زیرگذرها برای رفت آمد خودروها و شهروندان وجود ندارد.
مسعود برزگر جلالی افزود: آب باران در حاشیه شهر به برخی منازل و مغازه های شهروندان نفوذ کرده که ماموران شهرداری و آتش نشانی در حال ارایه خدمات به ساکنان آن ها هستند و با ایجاد مانع، از نفوذ آب باران به این منازل جلوگیری می کنند.
وی علت آبگرفتگی این منازل و مغازه ها را طغیان مهرانه رود در پایین دست اعلام کرد.
مدیرکل فرودگاه‌های آذربایجان‌شرقی نیز اعلام کرد که بارش باران مشکلی برای پروازها به وجود نیاورده است.
مصطفی صفایی گفت: با وجود بارش شدید باران، تا این لحظه همه پروازها برقرار است و هیچ پروازی لغو نشده است.
وی افزود: تا به این لحظه مشکل کاهش دید هم نداشته ایم و امیدواریم پروازها ادامه داشته باشند، اما برای مواجهه با مشکلات احتمالی، نیروهای ما در حالت آماده‌باش هستند.
صفایی یادآور شد: با وجود شرایط جوی نامساعد، پرواز مراغه نیز بدون هیچ مشکلی انجام شده است.
کلانشهر 1.8 میلیون نفری تبریز دارای 10 منطقه شهرداری است.
8023/518
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.