خبرنگاران رسانه‌های داخلی و خارجی که به‌منظور شرکت در مراسم افتتاحیه رویداد فرهنگی «تبریز۲۰۱۸» به آذربایجان شرقی سفر کرده‌اند، از خانه تاریخی کلکته‌چی (صلح‌جو) به‌عنوان اولین «خانه ایرانی» بازدید کردند.
به گزارش ایسنا، منطقه آذربایجان شرقی، این گروه ۵۰ نفری متشکل از خبرنگاران، عکاسان و تصویربرداران رسانه‌های مختلف داخلی و خارجی، عصر روز چهارشنبه پنجم اردیبهشت با حضور در خانه تاریخی صلح‌جو در تبریز از بخش‌های این خانه به‌عنوان اولین «خانه ایرانی» بازدید به عمل آورند.
"پویا محمودیان"، سرپرست معاونت صنایع‌دستی و هنرهای سنتی سازمان میراث‌فرهنگی در حاشیه این بازدید به خبرنگاران گفت: قرار است بر اساس برنامه‌ریزی‌ها در ۳۱ استان کشور خانه‌هایی با عنوان خانه ایرانی افتتاح شود که این خانه اولین خانه از سلسله خانه‌های ایرانی است.
وی افزود: خانه تاریخی کلکته‌چی یا صلح‌جو یکی از خانه‌های تاریخی زیبا در تبریز است که در موقعیت مناسبی از شهر قرار دارد و امروز هم‌زمان با افتتاح رسمی رویداد "تبریز۲۰۱۸" به‌عنوان اولین خانه ایرانی افتتاح می‌شود.
وی گفت: مهم‌ترین هدف از راه‌اندازی خانه‌های ایرانی حمایت از هنرمندان صنایع‌دستی و ترغیب شهروندان برای استفاده از صنایع‌دستی در چیدمان منازل است.
سرپرست معاونت صنایع‌دستی سازمان میراث‌فرهنگی ادامه داد: در خانه ایرانی که در محل خانه صلح‌جو افتتاح می‌شود، آثار صنایع‌دستی هنرمندان استانی مورداستفاده قرار گرفته و ۸۰ درصد لوازم و وسایلی که به‌عنوان چیدمان در این خانه مورداستفاده قرار گرفته‌اند آثار هنرمندان استان آذربایجان شرقی است.
وی خاطرنشان کرد: بر اساس طرحی که به‌زودی به مجلس ارائه می‌شود، موضوع اختصاص حداقل دو میلیون تومان وام به زوج‌های جوان برای خرید صنایع‌دستی از مجموع وام ازدواج پرداختی به زوجین بررسی می‌شود.
خانه کلکته‌چی یا صلح‌جو یک بنای تاریخی متعلق به دوران قاجاریه است که در سال ۱۳۸۲ به ثبت ملی رسیده است.
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.