به گزارش ایرنا، جمشید انصاری که همراه با رییس جمهوری به آذربایجان شرقی سفر کرده است، روز سه شنبه در جلسه شورای اداری بستان آباد افزود: فاز اول خط آهن میانه - تبریز طی سه ماهه اول سال جاری به بهره برداری می رسد.
وی گفت: متاسفانه مسیر ازتباطی شهرستان تا ایستگاه خط آهن هنوز آغاز نشده است و باید در احداث این مسیر تسریع شود تا شهرستان بستان آباد از ظرفیت عظیم خط آهن در جهت توسعه و پیشرفت بهره مند شود.
وی با اشاره به اینکه بستان آباد موقعیت خاص جغرافیایی و ظرفیت های ارزشمندی دارد،ادامه داد: این شهرستان در حال حاضر یکی از قطب های صنعتی آذربایجان شرقی به شمار می رود و با بهره برداری از سرریز صنعت استان به قطب اول صنعت در شمالغرب تبدیل شود.
وی در پایان با اشاره به استقبال کم نظیر مردم آذربایجان از دولت تدبیر و امید، این حرکت را نشانه بصیرت و آگاهی این مردم دانست و گفت: آذربایجان شرقی در برنامه های توسعه کشور جایگاه بلندی دارد و تبریز 2018 نیز این فرصت را به وجود آورده است تا دولت بیش از پیش به ظرفیت های این منطقه توجه کند.
محمد وحدتی، نماینده مردم بستان آباد در مجلس نیز اجرایی نشدن مصوبه ایجاد منطقه ویژه اقتصادی بستان آباد بعد از 10 سال، نبود میدان میوه و تره بار و کمبود آب شرب در روستاهای شهرستان را از جمله مشکلات و خواسته های مردم منطقه عنوان کرد و توجه دولت نسبت به این مشکلات را خواستار شد.
فرماندار بستان آباد هم در این جلسه با اشاره به ظرفیت گردشگری تالاب بین المللی قوریگل در این شهرستان، گفت: برای ترمیم و بهسازی کانال آبرسانی به تالاب قوریگل 250 میلیارد ریال اعتبار لازم است و در صورت عدم تامین اعتبار و اقدام موثر این تالاب خشک می شود.
سید موسوی همچنین با اشاره به آبگیری سد کلقان در سال گذشته، گفت: این سد ظرفیت ذخیره 23 میلیون مترمکعب آب را دارد اما به دلیل عدم تخصیص اعتبار برای ایجاد خط انتقال، از ظرفیت این سد در بخش های شرب و صنعت بهره برداری مناسب صورت نگرفته است.
وی در پایان از ایجاد برج 'آی.تی' در شهرستان خبر داد و گفت: با ایجاد این برج ارتباطی برای بیش از یکهزار نفر شغل ایجاد می شود.
بستان آباد یکی از شهرهای شرقی استان آذربایجان شرقی و مرکز شهرستان بستان‌آباد است که در فاصلهٔ 50 کیلومتری مرکز استان (تبریز) واقع شده ‌است.
3072/7239/518
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.