به گزارش ایرنا، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی عصر سه شنبه در مراسم افتتاح طرح های بهداشتی به صورت ویدئوکنفرانس، اظهار کرد: قدمت خدمات پزشکی در تبریز بالغ بر هفت قرن و همزمان با آکسفورد بوده و دومین دارلفنون و دانشکده پزشکی کشور در تبریز ایجاد شده است.
حسن قاضی زاده هاشمی گفت: 41 خانه بهداشت، 14 مرکز بهداشتی، مرکز غربالگری سرطان، کلینیک های تخصصی، دستگاه های ام آر آی، بیمارستان 63 تختخوابی سوانح سوختگی تبریز در مجموع در مقیاس 50 هزار متر مربع امروز به بهره برداری می رسد.
وی با بیان اینکه تا به امروز 300 هزار مترمربع مراکز درمانی و بهداشتی با یکهزار و 100 میلیارد تومان هزینه در این استان احداث شده است، افزود: 145 هزار متر مربع نیز تا پایان سال اضافه می شود.
قاضی زاده هاشمی با بیان اینکه 11 بیمارستان جدید در استان به بهره برداری رسیده که در کل تاریخ این منطقه بی نظیر است، گفت: مجموع خانه های بهداشت ساخته شده در این دولت 30 درصد کل خانه های بهداشت در تاریخ آذربایجان شرقی است.
وی با بیان اینکه از مجموع یکهزار خانه بهداشت موجود در آذربایجان شرقی، 300 خانه بهداشت در طول دولت تدبیر و امید ساخته شده است، از 2 برابر شدن تخت های بیمارستانی خبر داد و افزود: به ازای هر سه هزار و 500 نفر یک پزشک در مراکز درمانی وجود دارد و ضمن اینکه در همه مراکز ماما مستقر است.
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی همچنین با اشاره به نخستین پیوند موفقیت آمیز کبد در تبریز افزود: امروز 150 آمبولانس جدید در بین مراکز درمانی توزیع شده و هر مرکز مجهز به یک آمبولانس جدید می شود.
وی آغاز عملیات اجرایی بیمارستان 1000 تختخوابی تبریز را مهم ترین طرح های درمانی ذکر کرد و گفت: این بیمارستان در محله آیت الله علامه طباطبایی و در مرکز شاهراه راه آهن تهران تبریز احداث می شود و بخشی از خاکبرداری آن انجام شده است.
به گزارش ایرنا، دکتر روحانی برای بررسی روند اجرای مصوبات دور نخست سفرهای استانی، افتتاح و کلنگ زنی 6 هزار میلیارد تومان طرح و شرکت در آئین افتتاحیه رویداد تبریز 2018 به آذربایجان شرقی سفر کرده است و هیات دولت و از جمله وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ایشان را همراهی می کنند.
6132/3072/6183
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.