محمد اشجعی روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: طبق نقشه های پیش یابی هواشناسی، امروز هوای استان ابری تا نیمه ابری همراه با بارش باران و در نواحی مستعد بارش تگرگ پیش بینی می شود.
وی اظهار کرد: امروز به تدریج از میزان ابرها در استان کاسته شده و دما به تدریج کاهش می یابد و در برخی مواقع همراه با مه و غبار است.
معاون توسعه و پیش بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان شرقی یادآوری کرد: هوای استان از روز پنجشنبه تا سه شنبه هفته آینده صاف تا قسمتی ابری و در برخی نواحی همراه با مه و غبار خواهد شد.
اشجعی ادامه داد: از امروز تا روز شنبه هفته آینده باد ملایم گاهی نسبتا شدید و از روز یکشنبه تا سه شنبه باد ملایم تا متوسط در استان می وزد.
وی گفت: دمای کنونی تبریز 9 درجه بالای صفر است و بناب با 14 درجه و کلیبر با سه درجه بالای صفر به ترتیب گرمترین و خنک ترین شهرهای استان هستند.
آذربایجان شرقی منطقه ای سردسیر و کوهستانی است و از لحاظ تقسیم بندی های اقلیمی جزو مناطق نیمه خشک به حساب می آید.
آب و هوای این استان به طور کلی سرد و خشک است ولی به علت تنوع توپوگرافیکی از اقلیم های متفاوتی برخوردار است.
این استان همواره تحت تأثیر باد های سرد شمالی و سیبری و بادهای مرطوب دریای سیاه و مدیترانه و اقیانوس اطلس همچنین بادهای محلی متاثر از کوهستان های سبلان در شرق، سهند در غرب و جنوب غربی، رشته کوه های قره داغ در شمال، رشته کوه های تخت سلیمان و اربط در جنوب، ارتفاعات بزقوش در جنوب شرق و قوشاداغ در شمال شرق استان قرار دارد.
8023/6183
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.