به گزارش خبرآنلاین از تبریز، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدشهاب‌الدین حسینی درباره برگزاری مراسم اعتکاف امسال در استان آذربایجان شرقی اظهار کرد: بیش از ۱۰۰هزار نفر امسال در مراسم اعتکاف شرکت کرده‌اند و در ۱۵۰مسجد استان و ۴۳ مسجد تبریز و حومه این مراسم برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه ۹۰ درصد معتکفین جوانان هستند، افزود: مراسم اعتکاف که امروز روز اول آن بود، به صورت عالی و با طرح مباحث معنوی برگزار شد و موضوعاتی پیرامون ولادت حضرت امیرالمومنین علی (ع) و روز پدر در قالب سخنرانی و برنامه‌های مختلف طرح گردید.
حجت‌الاسلام دکتر حسینی خبر داد: همچنین در مراسم امروز اعتکاف از حاج احد خان محمدی، پدر بزرگوار ۲ شهید در مسجد جامع تبریز و در گرامیداشت مقام پدر به عنوان نمادی از شهدا تجلیل شد.
مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی تشریح کرد: مراسم‌های معنوی و حلقه‌های معرفت، ضمن ویژه برنامه‌ها برای مراسم اعتکاف امسال در تمام مساجد در نظر گرفته شده است.
وی بیان کرد: برای روز چهاردهم و پانزهم رجب نیز که مصادف با وفات حضرت زینب (س) است ویژه‌برنامه‌هایی در قالب مداحی و عزاداری در نظر گرفته شده است و همچنین روز آخر نیز در مراسم ام داوود، ظهر روز روز پانزدهم امکان حضور برای مردم غیر متعکف هم فراهم خواهد بود.

 

46

 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 892780
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.