وزش تندباد شدید در مناطق مختلف آذربایجان شرقی موجب وارد شدن خسارت به بخشهای مختلف این مناطق شده است.

به گزارش ایلنا، این تند باد شدید که از ظهر دیروز آغاز شده با سرعتی حدود ۱۰۰ کیلومتر در ساعت شهرهای مختلف آذربایجان شرقی از جمله تبریز را در نوردیده است و تا عصر امروز ادامه خواهد داشت.

وزش تندباد شدید عصر دیروز موجب سقوط و جان باختن پاراگلایدر سوار در ارتفاعات شبستر شد. ۱۴ راس گاو شیری در روستای شیخ ولی شهرستان شبستر نیز به علت طوفان و برق گرفتگی تلف شدند.

این تندباد به تاسیسات گاز شهری و منازل در روستاهای ورزقان هم خسارت زد.

در شهرستان آذرشهر هم سقف برخی خانه های روستایی را در فیروزسالار گوگان فرو ریخت ، برخی درختان را در شیرامین از ریشه کند و دیوار برخی خانه ها را در روستای نادیلو بر سقف خودروهای پارک شده آوار کرد.

تندباد شدید همچنین ایستگاه تاکسی ترمینال گوگان را واژگون کرد و به مبلمان شهری خسارت زد.

اورژانس۱۱۵ آذربایجان شرقی هم هشدار داده است با توجه به وزش تندباد شدید ، احتمال جابه جایی دودکش های خانگی و مسمومیت با مونوکسیدکربن وجود دارد به همین خاطر شهروندان باید مسیر خروج گاز مونوکسید کربن بخاری و آبگرمکن های خود را کنترل کنند.

دوری از درختان پوسیده و ساختمان‌های نیمه کاره و در حالِ ساخت، دوری از اشیاء قابل پرتاب و سُست همانند آنتن و دکل ها،پارک نکردن خودرو‌ها در مکان‌هایی که احتمال سقوط یا ریزش برخی اجسام، دیوار سُست و غیره وجود دارد و خودداری از چادر زدن و توقف خودرو در منطقه سیل خیز یا در مسیر رودخانه، از جمله توصیه‌های کارشناسان اداره کل هواشناسی استان برای ایمن ماندن از خسارات تندباد و بارندگی های پیش روست.

سرعت باد از ۶۲تا۷۴ کیلومتر بر ساعت تندباد، از ۷۵تا۸۸ کیلومتر بر ساعت تندباد شدید و ۸۹تا۱۰۲ کیلومتر بر ساعت تندباد بسیار شدید یا طوفان محسوب می شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.