رئیس امور موزه های آذربایجان شرقی از استقبال گردشگران نوروزی در موزه مشروطه تبریز به شمار یک هزار و 757 بازدید، در پنجمین روز از ایام نوروز ۹۷، خبر داد.
به گزارش ایسنا، منطقه آذربایجان شرقی، مهدی بزاز دستفروش با بیان این‌که گزارش‌های دریافتی در پنج روز نخست نوروز امسال حاکی از آن است که مراکز موزه ای و تاریخی استان با استقبال چشمگیری از سوی گردشگران داخلی و خارجی مواجه شده است، ادامه داد: تعداد قابل توجهی از گردشگران از موزه‌های شهر تبریز بازدید کرده‌اند، که در روزهای دوم و پنجم فروردین موزه مشروطه رکورددار میزان بازدید بوده‌اند.
رئیس امور موزه‌های استان گفت: موزه مشروطه در سال 1375 در محل خانه تاریخی کوزه کنانی تشکیل یافت. این خانه که به خانه مشروطه معروف است در دوران مبارزات نهضت مشروطه محل اجتماع رهبران نهضت بوده و هم اینک یادگاران ارزشمندی را از این دوران پر افتخار در خود جای داده است .
وی با اشاره به استقبال بی نظیر گردشگران در پنج روز نخست ایام نوروز از موزه مشروطه، ادامه داد: موزه مشروطه تبریز برای دومین بار در پنج روز نخست نوروز بیشترین تعداد بازدید کننده را در بین موزه های تبریز به خود اختصاص داد، بطوریکه در روز دوم فروردین با 1230نفر و در روز پنجم فروردین ماه با 1757 نفر بازدید کننده، بالاترین میزان بازدید را در میان سایر موزه های تبریز داشته است.
بزار دستفروش در پایان جذابیت موضوعی و وجود تناسب بین محتوای موزه و مکان شکل گیری موزه را از عوامل موثر در جذب مخاطبان در موزه مشروطه دانست و گفت:  بازدید کنندگان از موزه مشروطه معمولا با یک پیش آگاهی از نهضت مشروطه ایران و روایت رشادت و فداکاری مجاهدین و رهبران این نهضت مشتاقانه در پی یافتن نام نشانی از این قهرمانان به دنبال بازدید از این موزه هستند و این موضوع یکی ار ظرفیت های مهم این موزه در جذب مخاطب محسوب می شود. 

انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.