امیرحسین بهداد روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگاران اظهار کرد: همزمان با فرارسیدن عید نوروز و به رسم سنت، مردم علاقمند به خرید ماهی قرمز می‌شوند که با رعایت توصیه‌های بهداشتی ساده، می‌توان از بروز بیماری های مشترک بین انسان و ماهی پیشگیری نمود.
وی تأکید کرد: شهروندان، ماهی قرمز را از مراکز معتبر و تحت نظارت دامپزشکی و شهرداری خریداری کنند.
معاون سلامت دامپزشکی آذربایجان شرقی نیز با اشاره به اینکه ماهی قرمز سالم، دارای ظاهر و تحرک مناسب و شنای متعادل (افقی، نه عمودی) است،گفت: از خرید ماهیانی که باله‌هایشان به صورت تاخورده و جمع شده باشند،خودداری کنید.
دکتر مهدی حامی افزود: همچنین از خرید ماهیانی که در اطراف دهان یا سطح بدن لکه‌های پنبه مانند داشته و نیز روی سطح بدن زخم یا لکه‌های سفید دارند،خودداری شود.
وی خاطرنشان کرد: اگر ماهی بی قرار بوده و پیوسته بدن خود را به اطراف بمالد، چشم‌ها به صورت یک طرفه یا دو طرفه بیرون زده باشد و نیز پولک‌های ماهی ریخته شده باشد، از خرید آن صرف نظر کنید.
معاون سلامت دامپزشکی آذربایجان شرقی با بیان اینکه احتمال بروز بیماری های پوستی از طریق تماس با ماهیان قرمز وجود دارد،افزود: با شستشوی کامل دست ها با آب و صابون بعد از هر بار تماس با ماهی قرمز، عدم دستمالی چشم، صورت و دهان بعد از کار با آکواریوم می توان مانع بروز بیماری شد.
حامی همچنین توصیه‌هایی جهت نگهداری بهتر ماهی قرمز کرد و گفت: آب مورد استفاده ماهی باید بهداشتی باشد و آب های شرب شهری هم باید جهت کلرزدایی و تبادل گازها، قبل از مصرف حداقل 48 ساعت در ظرف دهان گشاد نگهداری شود.
وی خاطرنشان کرد: درصورت عدم تمایل به نگهداری ماهی پس از ایام نوروز، از رها سازی ماهی در منابع آبی خودداری و از مکان های مشخص شده توسط شهرداری استفاده کنید.
6132/6183
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.