محمد اشجعی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: براساس نقشه های پیش یابی هواشناسی، وزش باد شدید باعث ایجاد گرد و خاک، کاهش دید و کیفیت هوا می شود.
وی با بیان اینکه در پی نفوذ سامانه بارشی، شدت بارش رگباری و احتمال بارش تگرگ در نواحی مستعد استان احتمال وقوع حوادث خسارت زا وجود دارد از مردم و کشاورزان خواست اقدام لازم برای جلوگیری از خسارت های احتمالی را انجام دهند.
معاون توسعه و پیش بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان شرقی اظهار کرد: هم اکنون هوای استان صاف بوده و در 24 ساعت آینده ابری تا نیمه ابری همراه با بارش پراکنده باران و وزش باد خواهد شد.
اشجعی ادامه داد: در زمان کنونی کلیبر با 28 و هریس با 9 درجه سانتی گراد به ترتیب گرمترین و خنک ترین شهرهای استان بوده و دمای کنونی تبریز 13 درجه سانتی گراد است.
آذربایجان‌شرقی، منطقه ای سردسیر و کوهستانی است و از لحاظ تقسیم‌بندی‌های اقلیمی جزو مناطق نیمه‌خشک به حساب می‌آید.
آب و هوای این استان به‌ طور کلی سرد و خشک است ولی به‌ علت تنوع توپوگرافیکی از اقلیم‌های متفاوتی برخوردار است.
این استان همواره تحت تاثیر باد‌های سرد شمالی و سیبری و بادهای مرطوب دریای سیاه و مدیترانه و اقیانوس اطلس همچنین بادهای محلی متاثر از کوهستان‌های سبلان در شرق، سهند درغرب و جنوب غربی، رشته کوه‌های قره‌داغ درشمال، رشته کوه‌های تخت سلیمان و اربط در جنوب، ارتفاعات بزقوش در جنوب شرق و قوشاداغ در شمال‌شرق استان قرار دارد.
8023/6183
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.