به گزارش ایرنا، حجت الاسلام رضا جعفری روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: این طرح در راستای عمل به رهنمودهای رهبر معظم انقلاب مبنی بر تبدیل بقاع متبرک به قطب های فرهنگی، حدود 10 سال است که از سوی سازمان اوقاف و امور خیریه اجرا می شود.
وی با بیان اینکه بیش از 20 مسجد در این شهرستان در ایام عید نوروز پذیرای گردشگران داخلی و خارجی است، اظهار کرد: طرح آرامش بهاری با اجرای ویژه برنامه های متنوع فرهنگی با حضور بیش از 30 روحانی بومی و اعزامی از قم اجرا می شود.
رئیس اداره اوقاف و امور خیریه ناحیه یک تبریز یادآوری کرد: برپایی غرفه کودک، خیمه معرفت، پرسش و پاسخ های شرعی و مشاوره خانواده از جمله برنامه های فرهنگی طرح آرامش بهاری است.
حجت الاسلام جعفری ادامه داد: این طرح در امامزاده های عون بن علی، دال و ذال، سیدجمال، طالقانی، قبر جناب حمال، سیدعبدالله سیلاب، میرموسی اسپران، شاه حسین ولی، قیس سردرود و چند امامزاده دیگر برگزار می شود.
وی با بیان اینکه امامزاده سیدحمزه تبریز میزبان گردشگران در لحظه تحویل سال است، گفت: مراسم تحویل سال نو نیز در این امامزاده با حضور امام جمعه تبریز اجرا می شود.
استان آذربایجان شرقی دارای حدود پنج هزار و 485 مکان مذهبی شامل چهار هزار و 711 مسجد، چهار مصلی، 191 زیارتگاه امام و امامزاده، پنج نمازخانه، 11 نظرگاه و قدمگاه، 89 زیارتگاه سایر بزرگان دین، چهار تکیه ثابت، 420 حسینیه، 18 فاطمیه، مهدیه، زینبیه و حیدریه، سه خانقاه و 29 مورد سایر اماکن مذهبی است.
8023/6183
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.