به گزارش ایرنا، جعفر پاشایی روز یکشنبه در برنامه تجلیل از نخبگان فرهنگی به مناسبت 40 سالگی انقلاب و آغاز توزیع صندلی‌های اهدایی استاندار به مدارس محروم ناحیه یک تبریز اظهار کرد: استاندار آذربایجان‌شرقی در این چهار ماه حضور، چهار بار در مدارس و ن هاد علم و تربیت استان حضور یافته و همیشه پیگیر مسائل آن بوده است.
وی افزود: از ماه‌های آغاز فعالیت دولت تدبیر و امید، آموزش و پرورش با تاکید بر سه اصل بسیار مهم از جمله برنامه‌محوری، تلاش و پشتکار همچنین اعتدال و رضایت‌مندی جلو رفته است.
مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی با بیان اینکه این اداره کل به عنوان گسترده‌ترین سازمان کشور، با ایمان و تلاش رویکردهای خود را اجرا می‌کند، افزود: با توجه به محدودیت‌های مالی دولت و تحریم‌ها، توانستیم در حوزه نرم‌افزاری، سخت‌افزاری و زیرساختی پیشرفت کنیم.
وی ادامه داد: با عهدی که بستیم اجرای جامع نظام آموزش را از دل استان تا بقیه مناطق حتی با یک دانش‌آموزا، عملی کردیم به طوری که آموزش و پرورش استان در 164 روستا با یک، دو، سه و چهار دانش‌آموز کلاس برگزار می‌کند.
پاشایی با اشاره به افزایش رتبه‌های برتر کنکور در استان بیان کرد: البته ناحیه یک در این زمینه پیشتاز است به گونه ای که چهار نفر از برترین‌های امسال کنکور، از این استان هستند.
مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی با بیان اینکه روزی نیست که کلنگ‌زنی و افتتاح مدارس خیرساز را در استان نداشته باشیم، گفت: در ارزیابی وزارت آموزش و پرورش از عملکرد ادارات کل استانی در شاخص‌های عمومی و اختصاصی در همه حوزه‌ها، استان آذربایجان‌شرقی رتبه سوم کشور را به دست آورد.
وی ادامه داد: میزان ارتقای المپیادها و افزایش پژوهش‌سراهای دانش‌آموزی از جمله دیگر دستاوردهای اداره کل آموزش و پرورش است به طوری که در هر 39منطقه دارای پژوهش‌سرای دانش‌آموزی هستیم.
پاشایی خاطرنشان کرد: مشی اصلی سازمان، هماهنگی بین‌بخشی، یکدلی و یکرنگی و همچنین تکریم شان و منزلت در دستگاه تعلیم و تربیت است.
مدیرکل آموزش و پرورش استان با اشاره به اینکه بر اساس برآوردهای انجام شده 250 هزار نفر از عرصه تعلیم و تربیت کشور بازنشسته می‌شوند، گفت: اگر مسوولان توجه‌ کافی به این موضوع نکنند، بحران جدی ایجاد خواهد شد.
وی افزود: با این نگاه اداره کل اموزش و پرورش آذربایجان شرقی، ساماندهی و سازمان‌دهی نیروی انسانی را پیش گرفته است به طوری که اگر در حوزه نیروی در استان ما مشکل جدی وجود ندارد ولی استخدام‌های خوبی نیز در ماه‌های آتی خواهیم داشت.
آذربایجان شرقی با 3.9 میلیون نفر جمعیت حدود 700 هزار نفر دانش آموز دارد.
6120/518
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.