حجت الاسلام علی مصائبی روز پنجشنبه در حاشیه برگزاری این آزمون در گفت و گو با ایرنا افزود: حدود 60 درصد از شرکت کنندگان در این آزمون بانوان و 40 درصد هم از آقایان هستند.
وی با بیان اینکه حدود 241 هزار نفر در کل کشور در این آزمون شرکت کرده اند، اظهار کرد: کم سن ترین شرکت کننده در این آزمون سراسری از آذربایجان شرقی و یک دختر هشت ساله است.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان شرقی یادآوری کرد: در شهرستان تبریز نیز حدود 2 هزار نفر در این آزمون سراسری شرکت کرده اند که دو سوم آن ها از بانوان و یک سوم هم از آقایان هستند.
حجت الاسلام مصائبی ادامه داد: آذربایجان شرقی دارای ظرفیت بالایی در حوزه قرآن و عترت برخوردار بوده ولی به علت ثبت نام اینترنتی خیلی از علاقه مندان نتوانستند در این آزمون شرکت کنند.
وی گفت: در صورت برنامه ریزی مناسب و ارایه امکانات اینترنتی برای علاقه مندان تعداد شرکت کنندگان در این آزمون به 15 هزار نفر می رسید.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان شرقی یادآوری کرد: این آزمون اولین تجربه مشترک سازمان اوقاف و امور خیریه و فرهنگ و ارشاد اسلامی است.
حجت الاسلام مصائبی با بیان اینکه برای پذیرفته شدگان در این آزمون گواهینامه رسمی صادر می شود، افزود: برای نفرات برتر این آزمون جوایز ارزنده ای با همکاری ادارات کل اوقاف و امور خیریه و فرهنگ و ارشاد اسلامی اعطا می شود.
وی هدف از برگزاری این دوره را ترویج فرهنگ قرآنی، ایجاد رقابت سالم بین قرآن آموزان و موسسه های قرآنی و ایجاد انگیزه در میان عموم جامعه به ویژه نوجوانان و جوانان برای فراگیری معارف قرآن و عترت اعلام کرد.
حجت الاسلام مصائبی ادامه داد: آزمون کتبی تمام رشته ها امروز برگزار شد و آزمون الکترونیکی درک معنا و تدبر در قرآن روز شنبه دوازدهم اسفند، آزمون شفاهی حفظ قرآن ویژه دانش آموزان دوازدهم تا هفدهم و آزمون شفاهی حفظ قرآن ویژه بزرگسالان نیز در همین زنان برگزار می شود.
8023/6183
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.